شناسهٔ خبر: 27399383 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین:

ترویج فرهنگ شهدا در جامعه به کاهش آسیب ها منجر می شود

قزوین- معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگری موجب کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، در راستای برگزاری کنگره سه هزار شهید استان قزوین محفل شب شعر لاله های تشنه مینودری چهارشنبه شب با حضور حجت الاسلام عباس نظری معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی، جواد حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، قاسم حامدی رئیس شورای هیئات مذهبی استان، اسماعیل سکاک دبیر  مراسم، شاعران و جمعی از مداحان اهل بیت و شعرای آئینی در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

در این محفل حجت الاسلام عباس نظری با اشاره به جایگاه شهدا در فرهنگ دینی اظهارداشت: شهدا شمع محفل بشریتند که راه درست را به همه نشان داده اند تا از مسیر اصلی منحرف نشویم.

وی افزود: پیام چهار رکن اصلی دارد که پیام دهنده، پیام گیرنده، محتوا و ابزار پیام است و شعر به عنوان یکی از ابزارهای تاثیرگذار و نقش آفرین در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت محسوب می شود.

نظری تصریح کرد: شعر آئینی در تولید محتوای مداحی و ادبیات آیینی برای کاهش آسیب های مداحی نقش بسیار مهمی دارد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآورشد: مقام معظم رهبری در جمع اقشار مختلف مردم فرمودند: دشمن در جنگ نرم شکست خورده لذا باید با فعالیتهای فرهنگی تاثیر گذار مانند محافل شعر آئینی و اعزام کاروانهای راهیان نور با این جنگ نرم مقابله کنیم.

وی افزود: یکی از راههای مقابله با جنگ نرم برگزاری محافل شعر و ادب، کنگره ها، یادواره ها وبیان خاطرات رزمندگان اسلام، شهداوایثارگران بویژه در قالب اشعار دفاع مقدس است و با این کار می توان فرهنگ شهادت را گسترش داد.

نظری بیان کرد: شهادت کامل ترین مرگی است که می تواند انسان را از دنیای فانی به جمال و جلال الهی برساند.

وی افزود:در کنگره دوسالانه شعر آیینی امسال که با نام شاعر سالک قزوینی نامیده شده باید تلاش کنیم تا اشعار و نثرهای قوی آئینی را برای تهیه محتوای غنی مداحی ها و مجالس عزاداری سیدالشهدا تهیه کنیم.

در ادامه چند تن از شعرا سروده های خود را در خصوص شهید و ایثار و ایستادگی در راه آرمانها قرائت کردند.

نظر شما