شناسهٔ خبر: 27399063 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در گفت‌وگو اختصاصی با برنا تشریح شد؛

دو جوان جانباخته ورزقانی کارگران معدن نبودند/ ماجرا از چه قرار است؟

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در تشریح خبر منتشر شده در خصوص جانباختن دو جوان ورزقانی در حین اکتشاف طلا گفت: این دو جوان کارگر معدن نبودند.

صاحب‌خبر -

حسین نجاتی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی اظهار کرد: فوت این دو جوان دل های ما را نیز جریحه دار کرد اما این دو جوان ارتباطی با معدن طلا در ورزقان نداشتند.

اما برای بررسی دقیق جزئیات ماجرا به سراغ مهر انگیر رحمانی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان رفتیم.

وی در تشریح جزئیات این حادثه تلخ گفت: متاسفانه طی ماه های گذشته برخی از اهالی روستاهای اطراف این معدن به صورت غیر مجاز اقدام به سرقت ماده معدنی حاوی طلا از این منطقه داشتند که این موضوع بارها از طریق مراجع قانونی مورد پیگیری قرار گرفته بود.

رحمانی افزود: این اقدامات با توجه به اینکه غیر قانونی انجام می شود بدون شک بدون رعایت مولفه های ایمنی است و دستگاه هایی که برخی از روستاییان برای این کار استفاده می کنند قدیمی و غیر استاندارد است از این رو این افراد همیشه با احتمال مشکلاتی روبرو هستند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان،  ادامه داد: روز گذشته  نیز متاسفانه چند جوان که هیچ ارتباطی با معدن ورزقان نداشته اند در اقدامی غیر قانونی نه در محل  اصلی معدن بلکه در محدوده معدن در حال اکتشاف رگه های طلا بودند که متاسفانه بر اثر ریزش محل دو تن جانباخته و یک نفر مجروح شده است.

وی خاطرنشان کرد: محدوده این معدن بسیار وسیع است اما این اتفاق در مکان اکتشاف و استخراج معدن نبوده و دور تر از این محل بوده است و در محل معدن ورزقان هیچ اتفاقی روی نداده است.

رحمانی ضمن همدردی با خانواده های سوگوار افزود: ضمن تسلیت به خانواده های داغدیده انتظار داریم اهالی این روستا و روستاهای اطراف به جد از این گونه اقدامات پرهیز کنند تا شاهد اینگونه اتفاقات تلخ در استان نباشیم.

خبرنگار: حمیده بردباری

 

نظر شما