شناسهٔ خبر: 27398896 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عزم دولت برای حل مشکلات روستاها جدی است

قزوین – ایرنا – استاندار قزوین گفت: دولت با تخصیص اعتبار برای حل مشکلات روستاها و مناطق محروم اقدام کرده و عزم جدی خود را در این زمینه نشان داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا عبدالمحمد زاهدی عصر چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات روستای خوزنین که در مرکز فنی و حرفه ای این روستا برگزار شد افزود: قزوین از دور به عنوان یک استان پیشرفته و مترقی به نظر می رسد اما محرومیت ها و کمبودهای بسیاری در روستاها و بخش های آن وجود دارد.
وی افزود: امیدواریم با نگاه مثبت دولت یازدهم و دوازدهم برای رفع کمبودها و مشکلات در مناطق محروم و روستاها اقدام کرده وبتوانیم بخشی از نگرانی ها مردم ساکن روستاها را مرتفع سازیم.
استاندار گفت:تامین آب شرب، اجرای سیستم آبیاری نوین، اصلاح طرح هادی و رفع نقاط حادثه خیز جاده ها که از درخواست های اهالی روستای خوزنین است را در دستور کار قرار داده و برای رفع آنها اقدام می کنیم.
علی فرخزاد معاون امور عمرانی استاندارقزوین نیز در این نشست گفت:کمیته ای متشکل از نمایندگان دستگاه اجرایی استان کار بررسی طرح هادی روستاها را برعهده دارند و می توانیم قول صدور مجوز برای ساخت وساز در ضلع غربی جاده شال- خوزنین را به اهالی این روستا بدهیم.
نماینده مردم شهرستان بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ادامه بلوار و ایجاد روشنایی جاده شال – خوزنین و تعیین تکلیف کنار گذر این مسیر از درخواست های اهالی این منطقه است و امیدواریم با حضور استاندار و مسئولان برای رفع این مشکلات اقدام شود.
روح الله بابایی صالح افزود:مردم این شهرک از نظر خدمات درمانی با مشکل مواجه هستند و برای دریافت خدمات بهداشتی باید به بخش های رامند و شال مراجعه کنند که امیدواریم با تصمیم گیری مسئولان این مشکل نیز رفع شود.
اعضای شورای اسلامی روستای خوزنین نیز در این دیدار تسهیل در آبیاری تحت فشار، تامین آب شرب،آسفالت معابر و اصلاح نقاط آسیب خیز جاده ای را از مسئولان درخواست کردند.

**دولت درکنار دستگاه ها برای حل مشکلات مردم تلاش می کند
استاندار قزوین هم چنین در دیدار مردمی با اهالی این روستا گفت: با وجود تمامی فشارهای استکبار جهانی دولت، در کنار سایر قوا برای رفع مشکلات مردم و عبور از این مرحله حساس تلاش می کند .
زاهدی با تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی افزود: امروزه مردم فشارهای اقتصادی و روانی زیادی را تحمل می کنند که باید با وحدت،همدلی وهمبستگی همه نیروها این برهه حساس را پشت سر بگذاریم.
وی ااظهارکرد: هر سه قوه با دستور مقام معظم رهبری برای حل مشکلات مردم به صورت مستمر تشکیل جلسه می دهند تا اهداف استکبار جهانی به ویژه آمریکا در ایجاد جنگ اقتصادی محقق نشود.
استاندار گفت: روستای خوزنین یک سند مقاومت کشور ایران اسلامی در برابر استکبار جهانی است چون در دوران جنگ تحمیلی با 1500 نفر جمعیت 40 شهید را به کشور تقدیم کرده است و امروزه باید مسئولان پاسخگوی رشادت های صورت گرفته باشند.
استاندار با اشاره به اجرای سیستم آبیاری نوین گفت: خشکسالی های اخیر ، کاهش بارندگی ها و گرم شدن منطقه به دلیل تغییر اقلیم ضرورت اجرای سیستم های آبیاری نوین را توجیه می کند و باید کشاورزان این منطقه نیز خود را با شرایط جدید وفق دهند.
وی افزود: برای اولین بار یک طرح جدید آبیاری در خوزنین اجرا می شود و مطالعات اولیه آن انجام شده و در مرحله بعد باید کشاورزان این منطقه به سمت آبیاری پرفشار و اجرای گلخانه ها پیش بروند.
زاهدی با اشاره به نگرانی اهالی این منطقه در خصوص حقابه خود از سد نهب گفت: اجرای سد نهب مشکلی برای سهمیه و حقابه اهالی خوزنین ایجاد نخواهد کرد و حتما حقابه این منطقه از طریق کانال در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.
استاندار با اشاره به گله اهالی از نصب کنتور بر چاه ها گفت: منابع آبی به همه مردم تعلق دارد و در واقع نصب این کنتورها بر چاه ها با هدف مصرف بهینه آب و جلوگیری از اتلاف منابع صورت گرفته است.
وی گفت: اهالی خوزنین درخواست هایی برای ساخت و ساز در ضلع غربی جاده دانسفهان-خوزنین –شال دارند که امیدواریم با تغییر و اصلاح طرح هادی روستا برای صدور مجوزهای ساخت وساز در این محور اقدام کنیم.
زاهدی اضافه کرد:از اهالی درخواست داریم در ساخت و سازهای خود حریم ها و معابر را مطابق استانداردها رعایت کنند تا در آینده با تبدیل روستا به شهر مشکلاتی را در معابر و خیابان ها شاهد نباشند.
استاندار در خصوص تسهیل در آبیاری تحت فشار، تامین آب شرب،آسفالت معابر و اصلاح نقاط آسیب خیز جاده ای روستای خوزنین دستور مساعد داد.
زاهدی هم چنین از خانواده مختار صفی قلی از آزادگان سرافراز روستای خوزنین دیدار کرد و سالروز بازگشت آزادگان را به میهن اسلامی به وی تبریک گفت.
روستای خوزنین مرکز دهستان رامند جنوبی از توابع شهرستان بویین زهرا است و با سه هزار و 500 نفر جمعیت در فاصله 75 کیلومتری جنوب قزوین قرار دارد.
6101/ 6012

نظر شما