شناسهٔ خبر: 27398794 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار ایلام:

منابع و مصارف بانک های ایلام با یکدیگر همخوانی ندارد

ایلام - استاندار ایلام گفت: منابع و مصارف بانک های استان با یکدیگر همخوانی ندارد و همین عامل باعث شده از توان لازم برای حمایت از بخش تولید برخوردار نباشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم روز چهارشنبه در دیدار با معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: گردش مالی تمامی شرکت های مستقر در ایلام در بانک های خارج از این استان است و بانک های خصوصی نیز منابع خود را از استان جمع آوری می کنند اما مصارف خود را به جاهای دیگر کشور می برند که باید برای این مسائل نیز چاره اندیشی شود.

وی افزود: برخی از قوانینی که برای حمایت از تولیدکنندگان و کمک به واحدهای مشکل دار تصویب می شود در عمل توسط بانک ها اجرایی نمی شود.

استاندار ایلام اضافه کرد: یکی از مشکلات موجود در این زمینه در بحث اسناد خزانه اسلامی است که مشکلاتی را برای پیمانکاران ایجاد کرده است.

سلیمانی دشتکی گفت: سال گذشته در بحث جذب اوراق اسناد خزانه اسلامی فشار زیادی به مدیران این استان وارد شد اما در نهایت به نفع استان هایی که جذب نکرده بودند تمام شد.

وی ادامه داد: این مسائل باید توسط وزارت اقتصاد ساماندهی شود و مجموعه دستگاه های ملی، ساز و کاری برای رفع این مشکل بیاندیشند.

استاندار ایلام ابراز داشت: بسیاری از مدیران برنامه و پروژه دارند اما بدلیل اینکه از وضعیت تحصیص بودجه اطلاع دقیقی ندارند نمی توانند برنامه های خود را اجرا کنند.

وی گفت: در بحث مسائل بانکی هم با مشکلات مشابهی مواجه هستیم زیرا قانونی که به تصویب رسیده، ابلاغ شده و در مردم توقع ایجاد کرده است توسط بانک ها اجرا نمی شود.

سلیمانی دشتکی افزود: به طور مثال تبصره ۱۶ قانون مبنی بر بخشودگی جرایم و دیرکرد تسهیلات پس از تصویب و اطلاع عمومی اکنون به بهانه نبود منابع اجرا نمی شود.

نظر شما