شناسهٔ خبر: 27398557 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

معارض سعودی:

بن سلمان، حمله به غیرنظامیان را از صهیونیست‌ها یاد گرفته است

معارض سعودی در اظهار نظری در خصوص حملات ائتلاف سعودی به غیر نظامیان یمنی گفت که این ائتلاف عمدا دست به چنین حملاتی می‌زند و ولی‌عهد سعودی این سیاست‌ها را از رژیم صهیونیستی آموخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، همزمان که واکنش‌های منطقه‌‌ای و بین‌المللی به کشتار دانش آموزان یمنی از سوی ائتلاف سعودی ادامه داد، یک معارض عربستان پرده از اهداف این ائتلاف در حمله غیر نظامیان برداشت.

دکتر «سعد الفقیه»، از مخالفان نظامی عربستان سعودی و رئیس دفتر سیاسی کمیته دفاع از حقوق قانونی و بنیان‌گذار جنبش اسلامی اصلاح این کشور در واکنش به حملات مداوم ائتلاف سعودی به غیر نظامیان یمنی گفت که این ائتلاف عامدانه دست به چنین حملاتی می‌زند.

او در یک ویدئوی تقریبا شش دقیقه‌ای درباره چرایی این گونه حملات ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان سعودی که منجر به کشته‌ شدن هزاران نفر در یمن شده، گفت که «در ابتدا و تا همین سه، چهار ماه پیش فکر می‌کردیم که هدف قرار دادن غیر نظامیان، چه در مراسم عروسی یا ختم و چه در مدارس و اتوبوس یا مساجد و انبارهای غذا و غیره به دلیل اشتباه محاسباتی ائتلاف در حمله به اهداف نظامی بوده است».

دکتر الفقیه ادامه داد: «یقین داشتیم که ائتلاف قصد حمله به اهداف نظامی داشت ولی در اثر بی‌دقتی افراد غیر نظامی هدف حملات این ائتلاف قرار می‌گرفتند یا فکر می‌کردیم که این گونه حملات [حمله به اهداف غیرنظامی] به دلیل موقعیت طبیعی و جغرافیایی یمن بوده که کار تعیین اهداف را سخت می‌کند».

او در ادامه به نقل از یک منبع در نیروی هوایی عربستان سعودی در چرایی این اقدام ائتلاف سعودی گفت که عربستان سعودی «عامدانه» غیر نظامی‌های یمن را هدف قرار می‌هد و این کار را از رژیم صهیونیستی یاد گرفته است.

این معارض سعودی گفت که این اقدام سعودی به اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه شباهت زیادی دارد؛ این رژیم در غزه عامدانه غیرنظامی‌ها را هدف قرار می‌دهد تا عزم و اراده گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله جنبش حماس را در هم بشکند.

او افزود: «صهیونیست‌ها در غزه با این کار می‌خواهند اهالی این منطقه از کشتار، محاصره و ویرانی غزه خسته شده و علیه مقاومت فلسطین شورش کرده و حماس را به عنوان مسبب این وضعیت سرزش کنند».

اخیرا در درگیری‌های رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت در نوار غزه، رسانه‌های این رژیم وانمود می‌کردند که مسبب بحران غزه، سیطره حماس بر نوار غزه است و در صورت بیرون کردن آن از غزه، اهالی این منطقه در صلح و آرامش خواهند بود.

دکتر سعدالفقیه تصریح کرد: «این همان تفکری است که محمد بن سلمان [ولی‌عهد سعودی] از صهیونیست‌ها الهام گرفته و آن را در "یمن شمالی"  اجرا می‌کند».

او در ادامه گفت که بن سلمان با این کار می‌خواهد مردم یمن علیه انصارالله شورش کرده و با آن‌ها وارد جنگ شوند.

بنیان‌گذار جنبش اسلامی اصلاح عربستان سعودی در ادامه با بیان اینکه این سیاست ولی‌عهد سعودی نتیجه معکوس داشته، گفت که مردم یمن به رغم اینکه در ارتباط با انصارالله احتیاط‌هایی داشتند، ولی هم‌اکنون در کنار آن‌ها و در یک صف علیه ائتلاف سعودی ایستاده‌اند.

او از سکوت رسانه‌ها و کشورهای عربی در قبال حمله به غیر نظامیان یمنی انتقاد کرد و گفت که هنگامی که به حمله علیه غیر نظامیان در سوریه، عراق، افغانستان و غزه اعتراض می‌کنید، چرا در یمن سکوت اختیار می‌کنید؟

دکتر الفقیه در ادامه گفت که جنایت‌های ائتلاف سعودی در یمن تنها در «بمباران غیرنظامیان» خلاصه نمی‌شود، آنچه در جنوب یمن، از کشتار مردم، مسلح کردن «چماق به دستان»، ترور مبلغان و رهبران  مذهبی، تجاوز به زنان و بازداشت یمنی‌ها اتفاق می‌افتد، کمتر از جنایت اخیر ائتلاف سعودی در شمال یمن نیست.

این معارض سعودی ادعاهای عربستان سعودی مبنی بر اینکه با حمله به یمن «به دنبال قطع کردن دستان ایران» از این کشور است را بی‌اساس خواند و مدعی شد که ریاض با این حمله کاری کرد که ایران هم‌اکنون در یمن دست بالا را دارد.

او از مردم عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی خواست که به صورت تمامی کسانی که از حمله عربستان به یمن حمایت می‌کنند «تف» بیاندازند!

جنگنده‌های ائتلاف عربستان سعودی چهارشنبه گذشته در حمله به اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی در شهر «ضحیان» استان «صعده»، ۵۲ تن از آن‌ها را کشتند و بیش از ۷۰ تن را زخمی کردند.

سرهنگ «ترکی المالکی»، سخنگوی این ائتلاف در واکنش به کشتار گفت که این حمله «اقدامی نظامی و مشروع» بوده است.

نظر شما