شناسهٔ خبر: 27398168 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرداخت کمک بلاعوض ۳۴۰ میلیارد ریالی دولت به آبیاری تجمیعی در کاشان

رئیس شورای حفاظت از منابع آب کاشان از پرداخت 340 میلیارد ریال کمک بلاعوض دولت در طرح آبیاری تجمیعی در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا مومنیان رئیس شورای حفاظت از منابع آب کاشان، در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان کاشان با اعلام این خبر گفت: برای اجرای این مقدار از طرح آبیاری تجمیعی 340 میلیارد ريال کمک بلاعوض از سوی دولت پرداخت شده که در مجموع باعث صرفه جویی بیش از 20 میلیون متر مکعب از منابع زیرزمینی می شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیشاز 2500 هکتار از اراضی کشاورزی کاشان در قالب طرح آبیاری تجمیعی از شهریور سال 1396 به سامانه مذکور مجهز شده و 2500 هکتار دیگر نیز در دست مطالعه و اجرا است افزود: با اجرای 2500 هکتار از اراضی زراعی، صرفه جویی 10 میلیون متر مکعبی محقق شده است.

فرماندار کاشان ، با تاکید بر لزوم حفظ و مدیریت منابع محدود آبی شهرستان، اظهارداشت: کنترل و مصرف بهینه ذخایر محدود زیر زمینی شهرستان از اولویت های شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بوده و لازم است با اجرای روش های نوین آبیاری و تغییر الگوی کشت از برداشت های بی رویه کاسته شده و در عین حال اشتغال پایدار بخش کشاورزی تضمین شود.

مومنیان، در پایان با ابراز نگرانی از وضعیت برداشت فعلی در بخش کشاورزی شهرستان، اجرای برنامه های آموزشی و ترویج کشاورزی را در دستور کار این شورا برشمرد و گفت: امید است با تدوین و اجرای یک برنامه جامع، بتوان بین تولید و برداشت از سفره های زیرزمینی دشت کاشان، تعادل برقرار کرد.

 

انتهای پیام/م

نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان کاشان

نظر شما