شناسهٔ خبر: 27397818 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

عقد ۳۵ دختربچه زیر ۱۳ سال در یکی از استان‌های ایران

جامعه > خانواده - سایت جماران نوشت: کارشناس مسئول مرکز بهداشت استان مرکزی با اشاره به ازدواج دختربچه‌ها در روستا‌های استان گفت: شهرستان خنداب در این زمینه نسبت به سایر شهرستان‌های استان دارای شرایط ویژه است بطوریکه در این شهرستان ۳۵ دختر زیر ۱۰ الی ۱۳ سال عقد شده اند.

صاحب‌خبر -

 کارشناس مسئول مرکز بهداشت استان مرکزی با اشاره به ازدواج دختربچه‌ها در روستا‌های استان گفت: شهرستان خنداب در این زمینه نسبت به سایر شهرستان‌های استان دارای شرایط ویژه است بطوریکه در این شهرستان ۳۵ دختر زیر ۱۰ الی ۱۳ سال عقد شده اند.

اکرم حمزه لوئیان در کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده که با دستور کار تبیین و تشریح وضعیت زنان روستایی در جهاد کشاورزی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه یک سوم جمعیت زنان روستایی ۳۰ الی ۵۰ سال را دختران مجرد تشکیل می‌دهند، گفت: علاوه بر کمیجان، شهرستان شازند بالاخص منطقه سربند بالغ بر هزار و ۸۶۵ دختر مجرد بالای ۳۰ سال دارد و سپس بر اساس اولویت شهرستان‌های اراک با هزار و ۵۰۵ نفر، خنداب با هزار و ۲۴۰ نفر بیشترین دختران مجرد را به خود اختصاص داده اند.

 

وی ادامه داد: از طرفی در روستا‌ها خانواده از ترس اینکه دخترانشان تا آخر عمر مجرد بمانند، آنان را در زمان کودکی شوهر می‌دهند و در واقع ازدواج دختربچه‌ها در روستا‌های استان یکی از تبعات تلخ افزایش آمار دختران مجرد ۳۰ سال به بالا در این مناطق است.

مشاور امور بانوان مرکز بهداشت استان مرکزی بیان کرد: شهرستان خنداب در این زمینه نسبت به سایر شهرستان‌ها استان دارای شرایط ویژه است. در این شهرستان ۳۵ دختر زیر ۱۰ الی ۱۳ سال عقد شده اند که اگر مداخلات زودهنگام در این راستا صورت نگیرد، تبعاتی، چون فرار از منزل یا طلاق کودکان زیر ۱۵ سال را شاهد خواهیم بود.

 

 

 

۴۵۴۲

نظر شما