شناسهٔ خبر: 27396873 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صبحانه آنلاین | لینک خبر

هشدار دولت به قاچاقچیان و خریداران کارت سوخت

رونق قاچاق بنزین و گازوییل به کشور‌های همسایه که به خرید و فروش کارت سوخت انجامیده است، هشدار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره غیرقانونی بودن این روند و برخورد قانونی با متخلفان را به همراه داشت.

صاحب‌خبر -
به گزارش صبحانه،گفته می‌شود هدف اصلی سودجویان، استفاده از این کارت سوخت‌ها برای قاچاق بنزین و گازوییل به کشور‌های همسایه است؛ در واقع قاچاقچیان از کارت‌های سوخت متعدد استفاده می‌کنند تا شناسایی نشوند.

در ماه‌های اخیر به علت افزایش نرخ دلار، اختلاف قیمت انواع سوخت در ایران و کشور‌های همسایه به شدت افزایش یافته که این موضوع باعث رونق دوباره قاچاق شده است.

آمار دقیقی از میزان قاچاق سوخت وجود ندارد، اما گزارش‌ها از رونق کار قاچاقچیان در مرز‌های غربی و شرقی کشور حکایت دارد.

بر این اساس، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه‌ای هشدار داد: در پی انتشار برخی اخبار و شایعه‌ها مبنی بر خرید و فروش کارت‌های هوشمند سوخت از سوی برخی افراد سودجو به اطلاع می‌رساند هر نوع خرید و فروش کارت سوخت، غیرقانونی است و در این زمینه با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: در صورتی که تعداد غیرمتعارف کارت سوخت توسط اشخاص حمل شود قابل پیگرد قانونی از سوی سازمان‌های ذی‌صلاح است.

«کارت‌های هوشمند سوخت، فاقد تاریخ انقضا و برای همیشه قابل استفاده است و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هیچ برنامه‌ای برای تعویض و جایگزینی کارت‌های هوشمند سوخت ندارد».

به گزارش ایرنا، چندی پیش خبری درباره وجود ۷۰ هزار کارت سوخت قاچاق گازوییل در یک استان شرقی کشور منتشر شد.

بیش از ۱۱ سال از آغاز نصب تجهیزات سامانه هوشمند سوخت در جایگاه‌های عرضه می‌گذرد و به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، ۲۱ میلیون کارت بنزین برای خودرو‌های سراسر کشور صادر شده است.

اکنون هر لیتر بنزین معمولی به صورت تک نرخی یک هزار تومان از طریق کارت سوخت به فروش می‌رسد

نظر شما