شناسهٔ خبر: 27396836 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

دانش آموزان 58 هزارمدرسه زیر پوشش برنامه ملی شهاب می روند

فاطمه مهاجرانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج افزود: این برنامه با همکاری آموزش و پرورش و بنیاد نخبگان در کشور اجرایی شده است که تا کنون در 586

صاحب‌خبر - فاطمه مهاجرانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج افزود: این برنامه با همکاری آموزش و پرورش و بنیاد نخبگان در کشور اجرایی شده است که تا کنون در 586 مدرسه عملیاتی شده است .
وی با اشاره به اینکه این برنامه باید در 760 منطقه آموزشی به اجرا درآید، اظهارداشت: این برنامه مهم با هدف شناسایی استعدادها به صورت تلفیقی در مدارس کشور در حال اجراست.
وی بیان داشت: برنامه شهاب فرصتی است تا بستری را فراهم کند تا دانش‌آموزان براساس استعداد خود بدانند به کدام سمت حرکت کنند.
وی تصریح کرد: این برنامه ملی در کشور نیاز به تقویت دارد تا فعالیت های مربوط به آن به صورت مطلوب و شتاب بیشتری رو به جلو حرکت کند.
وی در ادامه به مشارکت 91 هزار معلم در اجرای برنامه شهاب در مدارس کشور در سال تحصیلی 98-97 پرداخت و خاطرنشان شد: اجرای برنامه مهم شهاب در مدارس مجری نیاز به جریان سازی دارد.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان بیان داشت: در این برنامه ، معلمان به تشخیص باز می گردند و در کنار دغدغه‌های معیشتی دغدغه‌های حرفه‌ای خود را مورد توجه قرار می‌دهند.
مهاجرانی اظهارداشت: این مرکز در سال 66 و با 6 مدرسه فعالیت خود را آغاز کرد و با رشد کمی و کیفی این مسیر را ادامه دارد به گونه‌ای که در سال 89 تعداد مدارس سمپاد به 693 مدرسه رسید.
وی تصریح کرد: اکنون 124 هزار و 912 دانش‌آموز شامل حدود 60 هزار دختر و 64 هزار پسر در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.
وی اضافه کرد: برنامه ملی شهاب به منظور برقراری عدالت آموزشی، شناسایی استعدادهای برتر و نخبه پروری با کمک بنیاد ملی نخبگان از سال 91 فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون یک میلیون و 700 هزار دانش آموز را زیر پوشش دارد.
وی با بیان اینکه برگزاری المپیادهای ریاضی، اختر فیزیک، نجوم، زیست شناسی، شیمی، ادبی و کامپیوتر از دیگر فعالیت‌های این مرکز است، یاد آورشد: : برگزاری المپیاد سلول های بنیادی، جغرافیا و علوم زیستی در سطح بین المللی از برنامه هایی است که دنبال می شود والمپیاد سلول های بنیادی زمستان سال 97 برای اولین بار به صورت بین المللی در ایران برگزار شد.
مهاجرانی افزود: برگزاری جشنواره جوان خوارزمی از دیگر ماموریت های این مرکز است که در این رابطه امسال هشت هزار طرح دریافت شد و پس از پالایش در مرحله استانی و کشوری، در نهایت 30 طرح به عنوان برگزیده انتخاب شد که بسیاری از این طرح‌ها توان تجاری سازی دارد.
وی با اشاره به اینکه استاندارد جهانی پذیرش دانش آموزان نخبه 3 درصد است، ادامه داد: اکنون جمعیت دانش آموزان دارای هوش ویژه در کشور ما از 1.6 دهم درصد تا سه درصد است که با استاندارد جهانی فاصله چندانی نداریم.
2819/1535
انتهای پیام

نظر شما