شناسهٔ خبر: 27396331 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ساماندهی منطقه پرخطر منبع آب تاکنون نتیجه ای نداشته است

به گزارش ایرنا منصور کتانباف چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت ساکنان کوی منبع آب و حصیرآباد در شورای شهر اهواز ادامه داد: از سال 90 بحث ساخت یکهزار واحد برای

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا منصور کتانباف چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت ساکنان کوی منبع آب و حصیرآباد در شورای شهر اهواز ادامه داد: از سال 90 بحث ساخت یکهزار واحد برای جابجایی برخی ساکنان منبع آب که در نقطه پر حادثه بودند مطرح بود و مجوز ساخت 500 خانه نیز صادر شد.
وی با بیان اینکه از 500 خانه ساخته شده تعداد کمی از خانواده های هدف در این خانه ها مستقر شدند یادآور شد: 500 خانه دیگر نیز اصلا ساخت نشد.
کتانباف به مقاومت مردم این منطقه برای سکونت در شهر رامین و شیرین شهر نیز اشاره و تصریح کرد: ساکنان منطقه منبع آب به دلیل مسافت زیاد حاضر به رفتن در این 2 شهر جدید نیستند از همین رو باید واحدهایی در همین محدوده برای آنها ساخت.
وی یکی از نقاط پیشنهادی برای ساخت واحد را کوی مهدیس دانست و افزود: طبق تصویب هیات دولت قرار بر این شد که دولت زمین رایگان ارائه دهد و شهرداری نیز هزینه ای بابت صدور پروانه ساخت نگیرد.
شهرداری با بیان اینکه نیاز به ساخت 800 واحد مسکونی برای خانواده های ساکن در نقاط پر حادثه منبع آب داریم اظهار داشت: مساله دیگر بحث تسهیلات به افراد متقاضی است، ساکنان به دنبال وام هایی با سود زیر 10 درصد هستند اما درحال حاضر تسهیلات دولت با سود 18 درصد است که در این خصوص هم باید تدبیری اندیشید.

**صحبت های مسئولان نتیجه ای در بر نداشته است
در بخشی دیگر از این جلسه امام جماعت مسجد امام خمینی (ره) منبع آب با اشاره به اینکه سالگرد حادثه ریزش کوه در منبع آب نزدیک است اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است گفت: در ظاهر صحبت های خوبی می شود اما عملکردها قابل قبول نیست.
حجت الاسلام علی موسوی افزود: زمانیکه حوادثی نظیر ریزش کوه در منبع آب، حادثه پلاسکو و یا سانچی رخ می دهد تمرکز تمام رسانه ها و مسئولان برای مدت کوتاهی به آن معطوف می شود اما بعد از مدتی به فراموشی سپرده می شود.
وی تصریح کرد: برخی مسئولان فقط در زمان انتخابات به سراغ مناطق محروم و حاشیه ای می آیند و با سخنان شعاری مردم را دلسرد می کنند. اگر مسئولان ادعای خدمتگزاری به مردم را دارند یک شب را در این مناطق سر کنند تا از عمق فاجعه مطلع شوند.
وی خاطر نشان کرد: مشکلات ساکنان مناطق حصیر آباد و منبع آباد با برگزاری جلسه حل نمی شود و مسئولان به گفته رهبری باید آتش به اختیار عمل کنند زیرا بسیاری از قوانین موجود دست و پاگیر هستند و مانع به سرانجام رسیدن اقدامات می شود.
به گفته وی میزان ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی در برخی نقاط حاشیه ای بسیار بالا است و باید چاره ای برای آن اندیشید.
کوی منبع آب از نخستین هسته های حاشیه‌نشینی در اهواز ،در حوزه استحفاظی منطقه 7 شهرداری و در شرق این هواز واقع است. این منطقه در سال 1388 دارای وسعتی بیش از 750 هزار مترمربع و جمعیتی حدود 22 هزار نفر با یکهزار و 170 خانوار بود.
ساخت‌وساز غیر مجاز، نداشتن پروانه ساخت و سند قانونی، نارسایی خدمات شهری، آلودگی زیست‌محیطی، بیکاری، اشتغال کاذب و ... از مشکلات این منطقه حاشیه نشین اهواز است.
در سال های گذشته تاکنون چند حادثه سقوط صخره بر روی منازل مسکونی این منطقه رخ داده که منجر به کشته و مصدوم شدن تعدادی از شهروندان شده است.
مهرماه سال گذشته نیز صخره ای بر روی منازل مسکونی ساخته شده در منطقه منبع آب اهواز سقوط کرد که موجب تخریب کامل 2 واحد مسکونی و آسیب رسیدن به یک واحد دیگر شد در این حادثه 2 کودک چهار و پنج ساله جان باختند و چهار نفر زنده از زیر آوار خارج شدند.
9887/6002
انتهای پیام

نظر شما