شناسهٔ خبر: 27394214 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

ایجاد تعادل در تنوع ژانری آثار در حال اکران

چهار فیلم اجتماعی امروز همزمان روی پرده می روند

صاحب‌خبر -

بانی فیلم- گروه سینمای ایران- امین اعتمادی مجد: با آغاز نمایش چهار فیلم اجتماعی از امروز مخاطبان حالا برای تماشای فیلم ها تنوع ژانری بیشتری پیش روی خود دارند.
در واقع با توجه به حضور هشت فیلم کمدی از ۱۰ فیلم در حال اکران، حالا دیگر انتخاب ها تنها به آثار طنز محدود نمی شود.
از هفته گذشته هم «تنگه ابوقریب» در گونه آثار دفاع مقدس اکران خود را در گروه استقلال آغاز کرد. فیلمی که در جشنواره فجر سال گذشته هم با استقبال خوبی از سوی منتقدان مواجه شد و جوایز بسیاری را نیز از آن خود کرد.
ساخته جدید بهرام توکلی پس از شش روز نمایش مورد اقبال خوب تماشاگران قرار گرفته و با فروش ۴۱۵ میلیون تومانی اش حتی توانسته به رتبه دوم فیلم های پرفروش هفته برسد.
رتبه اول جدول فروش هفتگی مانند چند هفته اخیر در اختیار «هزارپا» قرار دارد. فیلمی که این روزها تعداد قابل توجه ۱۴۸ سینمای سطح کشور را در اختیار دارد و نسبت به روزهای اخیر در جدول فروش سال ۹۷ دست نیافتنی تر از قبل شده است.
از اکران ساخته جدید ابوالحسن داودی ۴۰ روز گذشته.
نکته جالب اینکه فروش کل این فیلم در طی این مدت از مرز ۲۵ میلیارد تومان هم عبور کرده است.
رتبه سوم جدول فروش هفتگی در اختیار «دم سرخ ها» است. این فیلم کمدی در تهران ۳۴ سالن دارد و به طور همزمان در ۴۱ سینمای شهرستان ها در حال نمایش است.
مجموع فروش ساخته جدید آرش معیریان ۷۴۷ میلیون تومان است.
«کاتیوشا» در هفته سوم اکران مقداری با افت مواجه شده اما همچنان در رتبه چهارم جدول قرار دارد. این فیلم در سطح کشور با ۷۳ سینما حدود یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان فروش داشته است.
«خاله قورباغه» با ورود به هفته ششم اکران مقداری افت کرده است. این فیلم عروسکی به خصوص در شهرستان ها از تعداد سینماهای بسیاری برخوردار بوده و بخش عمده فروش خود را مدیون همین امر است. ساخته جدید افشین هاشمی در مجموع تهران و شهرستان ها به گفته پخش کننده اش حدود یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان فروش داشته و بزودی دو میلیاردی می شود.
تعداد روزهای نمایش «تگزاس» به ۱۱۳ روز رسیده و این فیلم همچنان در هشت سینمای تهران و ۲۶ سینمای شهرستان ها همچنان در حال نمایش است! فروش کل ساخته مسعود اطیابی در سایت سینما تیکت از مرز ۱۴ میلیارد تومان هم عبور کرده!
گیشه «دارکوب» با از دست دادن سینمای سرگروه همچنان با افت مواجه است. این فیلم در حال حاضر در تهران و شهرستان ها ۲۰ سینما دارد و با اکران فیلم های جدید از امروز قطعا این تعداد سالن باز هم کاهش پیدا خواهد کرد.
فروش کل «دارکوب» در آستانه دو میلیاردی شدن است.
«دشمن زن» نیز شرایطی مشابه با «دارکوب» دارد با این تفاوت که ساخته کریم امینی از امروز سینمای سرگروه خود را در اختیار «همه چی عادیه!» قرار می دهد.
«دشمن زن» این روزها در تهران ۱۰ و در شهرستان ها در ۱۵ سینما نمایش دارد. فروش کل این فیلم پس از ۶۱ روز نمایش به مبلغی حدود سه میلیارد و ۲۴۷ میلیون تومان رسیده است.
«من دیوانه نیستم» پس از تنها ۲۰ روز نمایش با افت فروش عجیبی مواجه شده به طوری که گیشه این فیلم در هفته ای که گذشت تنها ۹۲ میلیون تومان بود. ساخته علیرضا امینی نیز از امروز سینمای سرگروه خود را از دست می دهد. این فیلم هم اکنون در تهران و شهرستان ها ۲۸ سینما دارد و مجموع فروش آن حدود ۳۶۳ میلیون تومان است.
«به وقت خماری» روزهای پایانی اکران خود را پشت سر می گذارد. این فیلم در پایتخت ۹ سینما دارد و به طور همزمان در پنج شهر دیگر نیز در حال نمایش است. فروش کل ساخته جدید محمدحسین لطیفی به گفته پخش کننده اش به مبلغی حدود یک میلیارد و ۲۹۶ میلیون تومان رسیده.
«دلم می خواد» در حال حاضر در تهران و شهرستان ها تنها شش سینما دارد و میانگین فروش روزانه آن زیر یک میلیون تومان است.
ساخته بهمن فرمان آرا پس از ۶۱ روز اکران در مجموع یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان فروش داشته.
از امروز فیلم های «پشت دیوار سکوت»، «همه چیز عادیه!»، «شعله ور» و «راه رفتن روی سیم» روی پرده خواهند رفت.
«پشت دیوار سکوت» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی فیلمی اجتماعی است و در آن بازیگرانی نظیر سحر جعفری جوزانی، آرمان درویش، مهدی احمدی، رویا تیموریان، امین تارخ، بهزاد فراهانی، سیما تیرانداز، شقایق فراهانی، سیامک صفری، فریبا متخصص، حسین پاکدل و پرویز پورحسینی به ایفای نقش پرداخته اند.
در «همه چی عادیه!» به نویسندگی و کارگردانی محسن دامادی عباس غزالی، بهنوش بختیاری، رز رضوی، (با هنرمندی) پژمان بازغی و سحر قریشی، لیلا بلوکات، رضا رویگری، نگین معتضدی، امیر جنانی و عرفان حسینی حضور دارند. این فیلم یک معضل اجتماعی را با زبانی طنز به تصویر کشیده است.
«راه رفتن روی سیم» با نام پیشین «بوف کور» در سال ۹۵ تولید شد و دو سال در نوبت اکران ماند. این فیلم به کارگردانی احمدرضا معتمدی رویای یک گروه موسیقی زیرزمینی را به تصویر می کشد که قصد دارند در خارج از ایران کنسرتی را برگزار کنند. آنها همه چیز را آماده کرده‌اند و قصد دارند قانونی از کشور خارج شوند، اما مشکلاتی موجب می‌شود به سراغ شیوه‌های غیرقانونی خروج از کشور بروند… .
احمد مهران فر، هومن برق نورد، اندیشه فولادوند و حامد کمیلی بازیگران اصلی این فیلم هستند.
در «شعله ور» حمید نعمت ا… نیز امین حیایی، دارا حیایی، زری خوشکام، بهمن پرورش، فرید قبادی، مژگان صابری و پانته‌آ مهدی نیا به عنوان بازیگر حضور داشته اند. این فیلم داستان زندگی مردی را روایت می‌کند که احساس می‌کند «عددی نشده» و این احساس او همه زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد… .

نظر شما