شناسهٔ خبر: 27393871 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده پلیس ‌راه کشور خبر داد:

افزایش تردد ۱۰ درصدی خودروها در جاده های کشور

تبریز- فرمانده پلیس ‌راه کشور با انتقاد از افزایش قیمت خودروهای ایمن در کشور از افزایش تردد ۱۰ درصدی خودروها در جاده های مختلف خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدحسین حمیدی ظهر امروز چهارشنبه در جلسه مدیریت اجرایی ایمنی حمل ‌و نقل آذربایجان شرقی با بیان اینکه در دو سال گذشته۳۵ هزار نفر در جاده های مختلف به خاطر تصادف جان خود را از دست داده اند، گفت: بخشی از تصادفات در راه‌ های فرعی است، باید ایمنی جاده ها افزایش پیدا کند تا شاهد کاهش تصادف ها باشیم.

وی سپس به ضرورت ایمن سازی آزادراه های کشور تاکید کرد و با بیان اینکه آزادراه تهران- قزوین و قزوین به زنجان وضعیت نامناسبی دارند، افزود: هم اکنون شاهد هستیم که پیمانکار این پروژه در حال بازسازی و تعمیر مشکلات موجود در این آزادراه است و ریالی از بودجه دولت در این طرح صرف نمی شود و بلکه تمام هزینه ها از عوارض پرداخت می شود.

حمیدی با تاکید بر اینکه با این شرایط اقتصادی پیش ‌آمده بسیاری از پیمانکاران رغبتی برای کار با نهادهای دولتی ندارند، ادامه داد: باید در بحث‌ها عمرانی اولویت‌بندی کنیم. نمی شود به مردم بگوییم که به مسافرت نروید.

وی همچنین با بیان اینکه قیمت مسافرت هوایی و ریلی به شدت افزایش یافته، گفت: این امر باعث شده تا مردم از خودروهای شخصی برای مسافرات استفاده کنند که در نتیجه آمار تردد خودروها و تصادف های جاده ای افزایش یافته است.

انتقاد از تکمیل نشدن بزرگراه اهر- تبریز

فرمانده پلیس ‌راه کشور با بیان اینکه متوقف شدن کارهای ایمنی خودروها یکی دیگر از مشکلات موجود است، افزود: قیمت خودروی ایمن به حدی بالا رفته که قشر متوسط جامعه نیز نتواند خودرو ایمن بخرند.

حمیدی با اشاره به اینکه در۳۰ کیلومتری شهرها شاهد خیل عظیم تصادفات هستیم، گفت: متاسفانه در این قسمت از شهرها استانداردهای لازم برای جاده ها رعایت نشده است. در بیشتر نقاط کشور اتصال شهر و جاده دچار مشکل است و باید شهرداری ها و استانداری ها برای رفع ایرادات همت کنند.

وی در خصوص بزرگراه اهر به تبریز نیز گفت: متاسفانه این بزرگراه هنوز تکمیل نشده است درحالی که جاده قدیمی و غیراستاندارد اهر- تبریز عامل تصادف های زیادی بوده است، مسئولان قول افتتاح این پروژه را در سال ۹۸ داده اند.

نظر شما