شناسهٔ خبر: 27393624 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

باسوادی ۹۷ درصد مردم استان بوشهر

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در جذب سواد آموز، درصد باسوادی در این استان به ۹۷ درصد رسیده است.

صاحب‌خبر -

باسوادی ۹۷ درصد مردم استان بوشهربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، غلامرضا دانش‌فر در نشست با کارشناسان سواد آموزی مناطق و شهرستان‌های استان به نقش و تاثیر تبلیغات رسانه‌ای در تشویق و ترغیب افراد به سوادآموزی اشاره کرد و افزود: صدا و سیما و ائمه جمعه و جماعات در این امر می‌توانند به کمک آموزش و پرورش بیایند.

وی با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت های موجود برای ریشه کنی بی سوادی اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در جذب سواد آموز، درصد باسوادی در استان بوشهر هم اکنون به ۹۷ درصد رسیده است.

معاون سواد آموزی استان بوشهر با تقدیر از کارهای صورت گرفته در جذب سوادآموز خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از سه هزار نفر تحت پوشش طرح سواد آموزی قرار گرفته اند.

وی تعداد افراد بی سواد اتباع خارجی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان را ۱۱ هزار و ۸۶۲ نفر عنوان و اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار است طی دوره ای  ۴ساله تمام این بی سوادان در دوره های سوادآموزی شرکت کنند.

دانش فر تصریح کرد: در همین راستا با همکاری اداره کل اتباع خارجی استانداری به زودی دو مرکز یادگیری محلی ویژه اتباع خارجی در دشتستان و بوشهر راه اندازی می شود.

دانش فر با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از اتباع بیگانه در دو شهرستان بوشهر و دشتستان سکونت دارند تاکید کرد: امسال ۲۰۰ نفر از افراد بی سواد اتباع خارجی در این دو مرکز یادگیری محلی تحت پوشش سوادآموزی قرار خواهند گرفت.

نظر شما