شناسهٔ خبر: 27393435 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

از سوی مقامات کرملین اعلام شد

علاقه روسیه به حذف دلار در مبادلات تجاری با ترکیه

کرملین اعلام کرد، مسکو همچنان علاقه‌مند است، تا در مبادلات تجاری خود با آنکارا از روبل و لیر استفاده کرده و دلار را حذف کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی؛ کاخ کرملین اعلام کرد: روسیه همچنان تمایل دارد تا در مبادلات تجاری با ترکیه از روبل و لیر استفاده کرده و دلار را کنار بگذارد.

هر دو این ارزها طی روزهای گذشته روند کاهشی ارزش در برابر دلار را تجربه کردند.

سخنگوی کاخ کرملین گفت: ایده استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری دوجانبه موضوعی بود که مدت‌هاست طرف روسی در سطوح مختلف و حتی در سطوح عالی دولتی به دنبال اجرای آن است.

دیمیتری پتکوف افزود: ما به طور جدی در مبادلات دو جانبه و روابط اقتصادی خود با ترکیه به دنبال آن هستیم و این مسئله در مذاکرات دوجانبه بین دو کشور بارها مطرح شده است.

ارزش لیر ترکیه چند روز پیش و در پی شدت گرفتن مناقشه با آمریکا و اعمال تحریم توسط واشنگتن علیه آنکارا به کمترین میزان خود در تاریخ مبادلات ارزی (لیر-دلار) رسید و به ۷.۲ لیر در برابر دلار سقوط کرد. 

البته لیر امروز توانست بخشی از سقوط خود را جبران کرده و به 6.13 لیر در برابر دلار برسد.

سخنگوی کاخ کرملین ادامه داد: شرایط مالی و اقتصادی کنونی در ترکیه تأثیری بر پروژه‌های مشترک این کشور با روسیه نخواهد داشت. 

وی گفت: من نمی‌دانم که شرایط کنونی ترکیه چگونه بر توسعه پروژه‌های مشترک با مسکو تأثیر می‌گذارد، اما همه چیز طبق روال در حال انجام است.

انتهای پیام/ب

برچسب‌ها:

نظر شما