شناسهٔ خبر: 27393112 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

داورزنی از وزارت ورزش می رود/ تأیید کلیت طرح ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان

شورای نگهبان از موافقت کلیت طرح ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان خبر داد که براین اساس معاون وزیر ورزش و 12 رئیس فدراسیون رفتنی خواهند شد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / براین اساس با ابلاغ این طرح تعدادی از بازنشستگان وزارت ورزش ورزش و فدراسیون‌ها رفتنی خواهند شد که در راس آنها می‌توان به محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش اشاره کرد.

مجلس در این طرح در خصوص استفاده از بازنشستگان استثنائاتی را قائل شده اما در خصوص ایثارگری نظر مثبتی نبوده و براین اساس روسای فدراسیون‌ها و مدیرانی که براساس آن مشغول به کار هستند باید پست‌های خود را تحویل دهند.

در فدراسیون‌های ورزشی به روسای بازنشسته می‌توان به غلامرضا امینی رئیس فدراسیون قایقرانی، احمد ضیایی رئیس والیبال، بهرام شفیع رئیس هاکی و ... اشاره کرد.

به گفته داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش 10 تا 12 رئیس فدراسیون که مشغول به کارند بازنشسته هستند.

در خصوص فریبا محمدیان نیز صحبت‌هایی مطرح شده است. با وجود اینکه اعلام شده وی بازنشسته است، اما این موضوع مطرح شد که معاون امور بانوان با 20 سال خود را بازنشسته کرده و مشمول این قانون نمی‌شود.

بر اساس تبصره یک ماده واحده این طرح به کارگیری بازنشستگان در سمت‌های روسای سه قوه، معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس، نمایندگان مجلس، وزرا، اعضای شورای نگهبان و معاونان رئیس جمهور شده ذکر شده در ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8 مهر 86 و همچنین به کارگیری بازنشستگان نیروهای مسلح با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا صرفا در دستگاه متبوع خود مجاز است./ فارس

نظر شما