شناسهٔ خبر: 27393090 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرکل فنی‌ و‌ حرفه‌ای استان مرکزی:

تبدیل شغل به مهارت از اصلی‌ترین مشکلات روستائیان است

مدیرکل فنی‌ و‌ حرفه‌ای استان مرکزی گفت: درحال حاضر از مهم‌ترین مشکلات روستائیان آموزش نبوده، بلکه تبدیل شغل به مهارت از اصلی‌ترین مشکلات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا از اراک، سعیدرضا شاه‌محمدی با اشاره تعهدات فنی و حرفه‌ای در زمینه آموزش اظهار داشت: درراستای آموزش‌های فنی‌ و‌ حرفه‌ای سال گذشته تمام تعهدات ما اجرایی و بیش از 15 هزار نفر ساعت در روستاها آموزش انجام شده است.

وی افزود: سال گذشته 70 دوره آموزشی ویژه بانوان در روستاها برگزار شد، یک‌هزار و 200 نفر در این دوره‌ها‌ مدرک فنی‌ و‌ حرفه‌ای دریافت کردند.

مدیرکل فنی‌ و‌ حرفه‌ای استان مرکزی تصریح کرد: مطابق دستوری که سال گذشته درراستای طرح توانمندسازی بانوان داشتیم، به 425 نفر جدا از وظایف فنی‌ و‌ حرفه‌ای آموزش ارائه شده است.

شاه‌محمدی بیان کرد: توانمندسازی بانوان روستایی یکی از طرح‌های خوبی است که می‌تواند درراستای ماندگاری روستائیان در روستا و همچنین بهبود وضعیت آنها اثرگذار باشد و در واقع حرکتی درراستای تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید تولیدات و ظرفیت‌های روستایی را مورد توجه قرار داد.

وی ادامه داد: امسال هم اقدامات خوبی انجام شده و شخص بنده تا به امروز پنج جلسه با دهیاران، بخشداران و روستائیان در روستا داشته‌ایم، اما درحال حاضر از مهم‌ترین مشکلات روستائیان آموزش نبوده، بلکه تبدیل شغل به مهارت از اصلی‌ترین مشکلات است.

مدیرکل فنی‌ و‌ حرفه‌ای استان مرکزی عنوان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروهای ماهر مورد نیاز بازار کار در کشورهای مختلف جهان ایفا می‌کنند، این آموزش‌ها در کشورهای در حال توسعه نه تنها عهده دار تربیت نیروی کار مورد نیاز بخش‌های مختلف اقتصاد این کشورها هستند بلکه ازطریق بستر سازی خود اشتغالی، به برطرف کردن مشکل بیکاری هم کمک می‌کنند. 

شاه‌محمدی خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها راه میان‌بری در مسیر تربیت نیروی انسانی هم به شمار می‌روند، زیرا از یک سو با توجه به بهره‌مندی این آموزش‌ها از مبانی علمی و استفاده از روش‌های پذیرفته شده آموزش‌های کلاسیک راه خود را از یادگیری بر مبنای تجربه عملی صرف جدا کرده و از این طریق راه دراز مدت و غیر علمی این نوع فراگیری را کوتاه می‌کنند.

 

نظر شما