شناسهٔ خبر: 27393061 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا:

کشورهای زیادی آماده تجارت منهای دلار با ایران هستند

تهران- مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا گفت: بسیاری از کشورهای دنیا آمادگی تبادلات تجاری منهای دلار با ایران را دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار رسول سنایی راد ظهر چهارشنبه در کارگاه آموزشی توانمندسازی مبلغات و طلاب علوم دینی که در حسینیه فاطمه الزهرا (س) برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: متاسفانه امروز خوی اشرافی گری در مسئولین ما ایجاد شده و خروجی این امر باعث دلخوری مردم می شود، دشمن امروز سعی دارد مردم را به ستوه آورده و از آن برای وادارسازی نظام به سازش استفاده کند، در این شرایط نباید برخی اقدامات به دشمن برای رسیدن به هدف کمک کند.

وی با بیان این که دلخوری امروز مردم ناشی از ناکارآمدی، تنبلی و یا برخی عناصر نفوذی است، گفت: برخی اوقات مردم به اداراتی مراجعه می کنند، در این حالت وظیفه کارمند است که کار ارباب رجوع را انجام دهد، نباید برخوردی داشت که مردم دلخور شوند.

دشمن پیش از اعمال تحریم ها درصدد ایجاد نگرانی در کشور است

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که برخی افراد گمان می کنند زمانی که برجام تمام شد، مملکت به هم ریخت، اضافه کرد: تحریم ها هنوز شروع نشده بود، اما تصور این که خروج آمریکا از برجام به ما ضربات زیادی می زند سبب نگرانی هایی شد، در حالی که کل معاملات پسابرجامی ما با آمریکایی ها حدود ۱۰۰ میلیون دلار است، تحریم های اولیه این کشور از ۱۵ این ماه و تحریم های ثانویه از آبان ماه اجرا می شود، اما نگرانی هایی را بسیار زودتر از تحریم ها ایجاد کردند.

سنایی راد گفت: ما با آمریکایی ها قرارداد راهبردی خرید بوئینگ داشتیم، اما حتی یک فروند بوئینگ هم به کشور وارد نشد، تنها در آستانه انتخابات دو فروند ایرباس از اروپایی ها گرفتیم.

وی با بیان این که شرایط امروز کشور ما با قبل از برجام متفاوت است، گفت: امروز ترامپ، شخصیت منفور بین خود آمریکایی ها و دیگر مردم دنیا است و آمریکایی ها در سطح جهانی قدرت اجماع را ندارند، امروز آمریکا هم زمان با جنگ اقتصادی با ایران، با چینی ها، کانادایی ها، هندی ها و ... جنگ اقتصادی می کند، در این حالت شانس پیروزی ما بیشتر است، بسیاری از کشورهای دنیا مانند ترکیه، چین، روسیه و هند و ... آمادگی تبادلات تجاری منهای دلار با ایران را دارند.

سنایی راد با بیان این که تنها سه کشور اروپایی با آمریکا متحد هستند، گفت: ۲۵ کشور دیگر اروپایی حاضرند روی کشتی با ما تجارت کنند، ما تجربه مقابله با تحریم ها را داریم، ما امروز به خودکفایی در زمینه سازندگی و نظامی رسیدیم، امروز نیز شرایط برای عبور از اقتصاد دلاری و نفتی را داریم و باید از شرایط تحریم برای حرکت به سوی مصرف کالای داخلی استفاده کنیم.

امروز گروهک های معاند درصدد ایفای نقش در داخل کشور هستند

وی افزود: مصرف کالای داخلی ایجاد اشتغال می کند، باید در مصرف ارز دولتی نیز دقت داشت، ارز دولتی برای کالاهای اساسی مصرف شود.

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا در ادامه به ایفای نقش رژیم صهیونیستی و آل سعود علیه ملت ایران در منطقه اشاره کرد و افزود: امروز در سطح عملیاتی، این کشورها علیه ما در منطقه فعالیت می کنند، در سطح سوم مقابله با ملت ایران نیز پادوهای داخلی استکبار است.

وی با بیان این که برای اولین بار در دستگیری های اغتشاشات ۲۸ درصد زنان حضور داشتند، گفت: پیش از این میزان دستگیری خانم ها ۵ الی ۷ درصد بود، که سن میانسالی این افراد نشان از فعالیت سلطنت طلبان در اغتشاشات دارد.

سنایی راد از رسمی شدن فعالیت های گروهک های ضد انقلاب در ماه های اخیر خبر داد و گفت: در نشست های منافقین، مسئولین آمریکایی و سعودی سخنرانی می کنند، در گذشته نیز این موارد به طور پنهانی انجام می شد، چرا که قرار است این گروهک ها در داخل ایفای نقش کنند.

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با بیان این که باید همه کمک کنند تا از فضای اخیر با موفقیت خارج شویم، گفت: باید سرمایه اجتماعی را تقویت کنیم و بصیرت جامعه و سطح تحمل و تاب آوری را افزایش دهیم، اعتماد به خدا را در جامعه ترویج کنید تا آرامش بازگردد، رسالت همه مبلغین در این شرایط سنگین تر می شود.

نظر شما