شناسهٔ خبر: 27392260 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سید مهدی مقدسی:

تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم/ اخبار امیدبخش برای مردم بازگو شود

گروه سیاسی - نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: فشارهای‌ تحریمی و تهدید‌ها را باید به فرصت تبدیل کنیم و می‌توان به آینده امیدوار بود. در این شرایط اخبار کسل‌کننده مرتب منتشر می‌شود. باید اخبار مثبت را برای مردم بازگو کنیم و نباید صورت مساله را پاک کرد.

صاحب‌خبر -

فشارهای‌های تحریمی و تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم/ باید اخبار امیدبخش را برای مردم بازگو کنیم

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌مهدی مقدسی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز 24 مرداد‌ماه با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان اراک که در فرمانداری اراک برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط کنونی حساس کشور رسالت سنگینی برعهده تمامی دستگاه‌های اجرایی است.
وی ادامه داد: بنده بر این اعتقاد هستم اگر صادقانه با مردم صحبت کنیم به طوری که آن‌ها مشکلات و دغدغه‌های خود را بیان کنند این احساس در آن‌ها بوجود می‌آید که مسئولین به دنبال رفع مشکل آن‌ها هستند. چه اشکالی دارد که در بین مردم حضور داشته باشیم.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت افزود: به دلیل حجم بالای نقدینگی روشی که در موسسات مالی و اعتباری بکار گرفته شد، خوب نبود و بی‌اعتمادی مردم را به دنبال داشت و با اشکلاتی همراه بود زیرا انحرافی که در عملکرد این موسسات وجود داشت نگرانی در مردم ایجاد کرد به طوری که آن‌ها از سپرده گزاری مبالغ خود در این گونه موسسات امتناع کردند و همچنین سیاست‌های جایگزین دولت و بانک مرکزی نیز سیاست خوبی نبود تا حجم بالای نقدینگی را جذب کند.
مقدسی بیان کرد: مردم با توجه به این شرایط اظهار نگرانی کردند که مبادا ارزش پول پایین بیاید به همین دلیل بجای سپرده‌گذاری در موسسات اعتباری اندوخته‌های خود را به خرید سکه، ارز، مسکن و... اختصاص دادند و این مساله نیز با آسیب‌هایی همراه بود.
وی اظهار کرد: در حال حاضر بانک مرکزی در صدد است به فوریت بسته‌هایی را پیشنهاد دهد تا این حجم نقدینگی جمع و به بخش‌های مولد هدایت شود.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: به مدت یکماه است که در مجلس جلسه‌های غیر‌علنی و علنی با حضور معاونت‌های ریاست جمهور و وزرا، کارشناسان اقتصادی، مرکز پژوهش‌‌های مجلس، اساتید دانشگاه در حال برگزاری است.
مقدسی گفت: برای برون‌رفت از وضعیت موجود به 10 طرح رسیده‌ایم و قرار بود به صورت قانون تعریف کنیم و به دولت پیشنهاد دهیم. دولت بخش‌هایی که اختیار قانونی دارد، انجام دهد و بخش‌هایی که نیاز به مجوز، قانون و لایحه دو فوریت است، مجلس تصویب می‌کند. یک بسته از آن را بانک مرکزی را اجرا کرده است و دو الی سه بسته برای اجرا وجود دارد بویژه برای مهار محرومین از وضع موجود که یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.
وی ادامه داد: در شرایط موجود کشور باید به داشته‌های خودمان توجه کنیم و باور داشته باشیم که باید روی پای خود بایستیم البته واقعیت امر این است که اشتباهات سیاست‌های اشتباه را اصلاح کنیم.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری بذر نا‌امیدی را در جامعه گسترش ندهیم. بطور مثال شرکت واگن پارسی که دوسال گذشته روبه تعطیلی بود 350 واگن در سال گذشته ساخت و امسال هم یک قرار‌داد سنگینی برای لوکوموتیو و واگن دارد. شرکت آذر‌آب نیز با توجه به مشکلاتی که در سال 95 با آن مواجه بود در حال حاضر با فعالیت یک تیم مدیریتی قوی هدایت می‌شود و سایر شرکت‌های استان نیز بطوری برای حل مسائل و مشکلات آن‌ها تلاش شده‌است.
مقدسی افزود: صادرات در چهارماه نخست سال جاری بیش از 300 میلیون دلار بوده است در صورتی که سال گذشته 220 میلیون دلار بوده. در همین شرایط اخبار کسل‌کننده مرتب منتشر می‌شود. باید اخبار مثبت را برای مردم بازگو کنیم نباید صورت مساله را پاک کرد. ما مشکل داریم، مردم هم مشکل دارند این فشار تورمی که در تیرماه اوج گرفت به فقرا، افراد کم درآمد و اقشار آسیب‌پذیر آسیب جدی وارد کرد.
وی اظهار کرد: از دولت انتظار داریم که بسته‌های پشنهادی را هرچه سریع‌تر اعلام نماید. باید فشارهای‌ تحریمی و تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم می‌توان به آینده امیدوار بود. موسسات بین‌المللی و اقتصادی که ارزیابی از اقتصاد ایران دارند در پنج سال آینده یک دورنمایه و رشد اقتصادی را از ایران عنوان می‌کنند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت بیان کرد: با مردم باید بیشتر ارتباط برقرار کرد و باید با آن‌ها صادقانه صحبت کنیم و بین دستگاه‌های اجرایی هماهنگی لازم برای ارائه خدمات به مردم صورت پذیرد.
مقدسی گفت: در ارتباط با رفع مشکلات اقتصادی کشور مجلس کوتاه نمی‌آید و دنبال می‌کند و دولت هم برنامه‌هایی دارد. با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب، سران سه قوه در ارتباط با دیدگاه‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه مشورت می‌کنند. امیدواریم با ایجاد فضای مناسب‌تری بتوان مشکلات را برطرف ساخت.
وی افزود: امسال با توجه به فشار‌های آمریکا سال سختی پیش‌رو است اما، اگر با همت بلند این فشار را به حداقل ممکن تبدیل کرده و از همه مهم‌تر رسیدگی به ضعفا، فقرا و اقشار آسیب‌پذیر در اولیت قرار گیرد می‌توان این فضا را مدیریت کرد.
انتهای پیام

نظر شما