شناسهٔ خبر: 27391867 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس کل نظام پرستاری:

بی توجهی به معیشت پرستاران موجب مهاجرت آنان می شود

همدان- ایرنا- رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: بی توجهی به دغدغه های معیشتی پرستاران موجب مهاجرت این قشر توانمند به دیگر کشورها برای کار و فعالیت می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اصغر دالوندی روز چهارشنبه در نهمین جشنواره فرهنگی ورزشی سازمان نظام پرستاری کشور در همدان اظهار داشت: یکی از نکته های مورد تاکید نظام پرستاری ایجاد تعادل بین کار و درآمد است.
وی با تاکید بر ضرورت قدرشناسی مسئولان از پرستاران، افزود: حقوق ماهانه یک پرستار در کشورهای عربی 2 تا هفت هزار دلار است بنابراین اگر به دغدغه این افراد توجهی نشود شاهد مهاجرت آنها خواهیم بود.
رئیس کل سازمان نظام پرستاری خواستار ایجاد مراکز مهدکودک های شبانه روزی برای کاهش تنش های خانوادگی پرستاران شد.
دالوندی ادامه داد: شرایط کار، حجم کار زیاد، نداشتن استراحت کافی، مواجهه با شرایط ناخوشایند و بیماری ها، شرایطی را برای پرستاران ایجاد کرده که فعالان این حوزه نیاز به توجه بیشتر دارند.
وی تاکید کرد: پرستاران سرمایه اجتماعی نظام سلامت هستند اما شرایط کنونی جامعه در کنار خستگی روح و جسم، باعث بسیاری از مشکلات در بین پرستاران شده است.
دالوندی اظهار داشت: شکل گیری پرستاری آنلاین برای ایجاد شور، نشاط و سرگرمی در این قشر حائز اهمیت است و باید بدانیم که بشر دنبال رویکردهای جدید برای مانوس کردن ارتباط کار و زندگی است.
وی بیان کرد: حرکت های داوطلبانه توسط نظام پرستاری شروع شده و انتظار می رود با توجه به اینکه 70 درصد جامعه پرستاری فعالیت داوطلبانه دارند به جمعیت داوطلبی اورژانس و هلال احمر کشور بپیوندند.
دالوندی اضافه کرد: هیچیک از اقشار اجتماعی برای ایجاد نشاط و شادابی به عنوان نیاز جامعه حرکت چندانی انجام ندادند و حتی پزشکان نیز به علت فراگیری موجی از بیمارهای مزمن در کشور، در این کار موفق نبودند.
رئیس کل نظام پرستاری با عنوان اینکه پرستاران می توانند در رفاه و سلامت جامعه اثر گذار باشند، گفت: سبک زندگی در جامعه به گونه ای است که بیماران تخت های بیمارستانی را پر کرده اند.
دالوندی افزود: هم اینک آمادگی برای پذیرش 10 میلیون سالمند در کشور وجود دارد بنابراین راهی نیست جز اینکه پرستاران با حضور در درون جامعه، تحرک و ورزش را در بین مردم ترویج دهند.
وی گفت: امروز سازمان جهانی بهداشت از پرستاران به عنوان راهنمایان اجتماعی یاد می کنند؛ چرا که هر جا به پرستاران فرصت دادند تغییرات اساسی را در جامعه ایجاد کردند.
رقابت ورزشی 600 تن از پرستاران کشور از امروز در همدان آغاز شده و تا 27 مرداد در این استان ادامه دارد و ورزشکاران در رشته های دارت، والیبال، شنا، فوتسال، بسکتبال، آمادگی جسمانی به رقابت می پردازند.
7526/2090

نظر شما