شناسهٔ خبر: 27391462 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۲ عطاری در آذربایجان شرقی به دلیل فروش مواد مخدر پلمب شدند

R7887/P1494/S6,47/CT7

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: در سه ماهه نخست امسال، ۱۲ مغازه عطاری به دلیل فروش مواد مخدر پلمب شدند که مقداری مواد مخدر و بیش از ۲۵۵ هزار قرص ترامادول کشف شد لذا نظارت بر عطاری‌ها باید افزایش یابد و پلیس هم کمک می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، سرهنگ قاسم دهقانی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی که در اردوگاه نگهداری، درمان و اشتغال ماده 16 برگزار شد، با تاکید بر اینکه بررسی سیاست‌های مقابله با عرضه و شناسایی شبکه‌های توزیع و قاچاق مواد مخدر داخلی و خارجی و جمع آوری معتادین از خیابان‌ها در دستور کار پلیش مبارزه با مواد مخدر استان قرار دارد اظهار داشت: تقویت اقدامات اطلاعاتی برای برخورد هدفمند با قاچاقچیان مواد مخدر، کاهش دسترسی به مواد مخدر، رصد فضای مجازی در جرایم مواد مخدر، تلاش برای ضربه زدن به بنیان مالی قاچاقچان و تجهیز یگان‌‌های مرزی برای مقابله با مواد مخدر از جمله مهمترین اهداف در دست پیگیری این سازمان است.

وی از شناسایی نقاط آلوده روستایی استان و پاکسازی محلات آلوده به وجود خرده فروشان خبر داد و افزود: در جمع آوری معتادین متجاهر عملکرد خوبی داریم و رویکرد جدید ما برخورد با خرده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نظارت جدی بر گلخانه‌ها و عطاری‌ها برای پیشگیری از عرضه مواد مخدر را مورد تاکید قرار داد و گفت: در سه ماهه نخست امسال، 12 مغازه عطاری به دلیل فروش مواد مخدر پلمپ شدند که مقداری مواد مخدر و بیش از 255 هزار قرص ترامادول کشف شد لذا نظارت بر عطاری‌ها باید افزایش یابد و پلیس هم کمک می‌کند.

وی با اشاره به عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر در سه ماهه نخست امسال، خاطرنشان کرد: تا خرداد ماه بیش از 1 تن مواد مخدر کشف شد که با افزایش 26 درصدی مواجه بوده است.

سرهنگ دهقانی تعداد دستگیر شدگان تا خرداد سال جاری را مورد اشاره قرار داد و افزود: 54 عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر در استان، 2122 نفر توزیع کننده خرد و 9000 معتاد متجاهر شناسایی و دستگیر شدند. 

وی با بیان اینکه بیش از 60 درصد دستگیری‌ها بین 30 تا 50 ساله بودند اضافه کرد: اغلب این افراد بیکار بودند و بیشترین سطح سواد دستگیر شدگان راهنمایی است که 56 درصد متاهل هستند و 99 درصدشان مرد است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی از متلاشی شدن 11 باند تهیه و توزیع مواد مخدر با کارهای اطلاعاتی در ایتان خبر داد و گفت: اجرای طرح های پاکسازی و امن سازی 598 محله هم منجر به کشف 328 کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری 2000 توزیع کننده شد.

وی  خواستار کنترل مرزها با تجهیز به دستگاه‌های مدرن روز و سگ‌های موادیاب شد و خاطرنشان کرد: برخی از بازرسی‌های سنتی منجر به کشف نمی‌شود بنابراین تعدادی از ایرانیان که وارد خاک کشور همسایه می‌شوند، با دستگاه‌های پیشرفته شناسایی و دستگیر می‌شوند که تبعات زیادی برای کشور دارد و قابل پیشگیری است.

نقشه خطر پذیری مواد مخدر در شهرهای آذربایجان شرقی تدوین می‌شود 

بهروز مهدوی در پنجمین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی که با حضور استاندار در اردوگاه ترک اعتیاد، نگهداری و اشتغال ماده 16 برگزار شد، با اشاره به اینکه 17 مصوبه در 5 جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر به تصویب رسید که 14 مصوبه عملیاتی شده و بقیه در دست اقدام است اظهار داشت: در 21 شهرستان استان هم 60 جلسه در سالجاری برگزار شد و امورات این ستاد به صورت جزئی‌تر پیگیری شد.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی از فعالیت کمیته‌های ده گانه مقابله، مشارکت، حقوقی، درمان و... خبر داد و افزود: دسترسی همگانی برای دریافت خدمات درمان در 271 مرکز برای 57 هزار نفر، تحت پوشش بیمه قرار دادن مراکز دولتی و خصوصی ترک اعتیاد، توانمندسازی معتادان بهبود یافته و ارائه وام اشتغال و تحت پوشش قرار دادن درمان دارویی زندانیان اعتیاد از جمله اقدامات کمیته درمان است.

وی با بیان اینکه در مشارکت‌های مردمی با سازمان‌های مردم نهاد ارتباط تقویت شده است که 48 مورد طرح و برنامه برای پیشگیری ارائه کردند گفت: تئاتر خیابانی در مناطق آلوده و صدور مجوز 10 سازمان مردم نهاد در حوزه پیشگیری از اعتیاد در راستای جذب مشارکت‌های مردمی اجرا شده است.

وی اقدامات فرهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر را یادآور شد و اضافه کرد: ضمن برگزاری 1900 کارگاه آموزشی، نقشه خطر پذیری مواد مخدر در شهرها در دست اجرا است ضمن اینکه سند ملی مبارزه با مواد مخدر هم در استان بومی سازی شده و سند استانی تدوین شد. 

مهدوی با اشاره به اینکه 44 شهید در آذربایجان شرقی در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم انقلاب شده است خاطرنشان کرد: امنیت جانی، مالی و روانی مردم برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است و در این راستا به شدت با خرده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد کرده و چندین باند تهیه و توزیع مواد مخدر در ماه‌های اخیر متلاشی شده است.

انتهای پیام /  ع

نظر شما