شناسهٔ خبر: 27389941 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

آغاز نابسامانی‌ها و آشفتگی‌ها با شروع لیگ دسته اول؛ تیم‌هایی که احترامی برای فوتبال قائل نیستند

هفته نخست مسابقات لیگ دسته اول در حالی به پایان رسید که نابسامانی‌ها نیز همزمان با این رقابت‌ها آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، لیگ دسته اول فوتبال با توجه به اینکه کمتر از لیگ برتر دیده می شود، هر ساله مشکلات بیشتری دارد و بی نظمی های برگزاری، بلاتکلیفی و مشکلات مالی باشگاه های لیگ یکی بیشتر از لیگ برتری هاست. این بی نظمی ها اما امسال از همان هفته اول مسابقات لیگ دسته اول آغاز شده است.

هفته نخست لیگ یک در حالی به پایان رسید که از 9 دیداری که باید برگزار می شد، سه مسابقه لغو شد. ماشین سازی که روز گذشته (سه شنبه) انتقالش به ارومیه نهایی شد، به دلیل عدم ثبت قرارداد بازیکنانش نتوانست در هفته اول مقابل بادران به میدان برود. دیداری که کمیته انضباطی هنوز تصمیمی در خصوص نتیجه این بازی، تصمیمی نگرفته، اما مدیران و اعضای تیم بادران اعتقاد دارند نتیجه این مسابقه باید سه بر صفر به سود بادرانی ها اعلام شود.

بیشتر بخوانید:

سیف الله پور: نتیجه  3 بر صفرنشود، به فیفا شکایت می کنیم!
پاشازاده: نتیجه بازی باید 3 به صفر به سود ما اعلام شود

 

پس از اینکه محمدرضا زنوزی مالک باشگاه گسترش فولاد تصمیم به خرید باشگاه تراکتورسازی گرفت، گسترش فولاد به لیگ یک رفت و قرار شد این تیم در لیگ یک به میدان برود و ماشین سازی در لیگ برتر اما هنوز کارهای این انتقال نهایی نشده است.

نفت تهران هم که دیگر هیچ  مدیر، مالک و بازیکنی ندارد، مقابل مشکی پوشان خراسان حاضر نشد تا این دیدار هم سه بر صفر به سود تیم مشهدی اعلام شود. نفت تهران سوژه اصلی یک ساله اخیر رسانه های ورزشی و مثال کاملی از اوضاع آشفته یک تیم فوتبال در ایران بوده و می توان گفت که اکنون وجود خارجی ندارد. این باشگاه بارها از سوی کمیته های تعیین وضعیت و انضباطی محکوم شده و حدود 30 میلیارد تومان بدهی دارد، اما کسی از باشگاه نفت نیست که بخواهد به این پرونده ها رسیدگی کند.

نفتی ها تاکنون هیچ اقدامی برای تکمیل مدارک خود برای ثبت در سازمان لیگ انجام نداده اند و مجمع باشگاه نفت هم که مالکیت باشگاه را بر عهده دارد، اقدامی در راستای حضور این تیم در لیگ یک و بازگشت نفت به لیگ برتر نکرده است. نفت را می توان نمونه بارز شکست خصوصی سازی در فوتبال کشور دانست. باشگاه هایی چون استیل آذین، سپیدرود و سیاه جامگان نمونه های دیگری از وضعیت آشفته خصوصی ها به شمار می روند.

خونه به خونه، دیگر باشگاه خصوصی فوتبال ایران که پرحاشیه ترین تیم لیگ یکی در سال های اخیر بوده، به خاطر عدم پایبندی مدیران استانی به تعهدات خود، از حضور در دیدار هفته اول خود مقابل ملوان بندر انزلی سر باز زد تا سه امتیاز به راحتی آب خوردن به حساب ملوان واریز شود. باشگاه مازندرانی پس از اتفاقات پایان فصل گذشته لیگ دسته اول هم حاضر نبود در فینال جام حذفی به میدان برود که در نهایت در این مسابقه بازی کردند. حسن زاده مالک باشگاه خونه به خونه نشان داده که تصمیمات لحظه ای و احساسی می گیرد و احترامی برای برنامه مسابقات و فوتبال کشور قائل نیست. مدیران این باشگاه اعلام کرده اند که در دیدارهای بعدی خود شرکت می کنند و این تیم از لیگ دسته اول کنار گذاشته نخواهد شد و باید دید چنین اتفاقی رخ می دهد یا خیر.

به نابسامانی باشگاه های لیگ یکی، باید تغییر نام های متعدد باشگاه ها را هم اضافه کرد. استقلال جنوب چند هفته گذشته به پرسپولیس پاکدشت واگذار شد، اما همه مدارک تیم به نام استقلال جنوب است تا بازیکنانی که با باشگاه پرسپولیس پاکدشت قرارداد بستند و پیراهن سرخ این تیم را پوشیدند، در هفته اول با نام استقلال به میدان بروند! مدارک باشگاه قشقایی هم روز بازی این تیم مقابل مس رفسنجان کامل شد و این تیم تا قبل از روز یکشنبه در سازمان لیگ به نام برق جدید شیراز شناخته می شد.

نکته مثبت اتفاقات هفته نخست، این است که می توان نتیجه گرفت که سازمان لیگ مماشات با باشگاه ها را کنار گذاشته و با آنها مطابق قانون برخورد می کند. اتفاقی که در سال های اخیر کمتر شاهد آن بودیم. با این حال باید ببینیم لیگ دسته اول که در ایستگاه اول دچار این حواشی شده، چه ماجراهایی در ادامه خواهد داشت. آیا به جز نفت تهران، تیمی در هفته های آینده به میدان می روند و لیگ یک با کمتر از 17 تیم برگزار خواهد شد یا خیر.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما