شناسهٔ خبر: 27388684 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

فرهنگ ازدواج آسان و پایدار در جامعه نهادینه شود

گروه اجتماعی- مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد بر نهادینه شدن فرهنگ ازدواج آسان و پایدار تاکید کرد و گفت: پایداری و آسان‌سازی ازدواج یکی از مهم‌ترین اهداف مورد نظر تشکل‌های مردم نهاد است.

صاحب‌خبر -

فرهنگ ازدواج آسان و پایدار در جامعه نهادینه شود

به گزارش ایکنا از یزد، مسعود شریعتی، مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد شب گذشته در جشن برزگ ازدواج و خانواده جوان مشکل اصلی مقوله‌ ازدواج در استان را فرهنگی دانست و اظهار کرد: برخلاف تصور عمومی، مشکل ازدواج جوانان یزدی جهیزیه و مسائل اقتصادی نیست بلکه رفع مشکل اصلی ازدواج در بین یزدی‌ها نیازمند اهتمام به مباحث فرهنگی و مشاوره‌ای قبل، حین و بعد از ازدواج است که براین اساس برگزاری نشست ها و کارگاه های مشاوره ای در دستور کار است.

وی از همراهی خیرین و جوانان با دستگاه‌های متولی برای تسهیل در امر ازدواج تقدیر کرد و گفت: پایداری و آسان‌سازی ازدواج یکی از مهم‌ترین اهداف مورد نظر تشکل‌های مردم نهاد است .

شریعتی با اشاره به این که براساس استانداردها و برنامه 1404 توسعه کشور باید به ازای هر پنج هزار نفر در جامعه یک تشکل وجود داشته باشد، تصریح کرد: در حالی استان در سال 92 دارای هشت تشکل جوانان بود که این رقم در حال حاضر به 44 نهاد مردمی جوانان افزایش یافته است .

این مسئول از تلاش برای جلب حمایت خیرین در این رابطه خبر داد و گفت: البته در این رابطه برای امسال بیش از ۳۰۰ کارگاه مشاوره رایگان برای جوانان و زوجین، قبل، حین و بعد از ازدواج در راستای ازدواج آگاهانه، آسان و پایداری پیوند بین زوجین برنامه‌ریزی شده و در سراسر استان در حال اجراست.

انتهای پیام

نظر شما