شناسهٔ خبر: 27388148 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

ماجرای جالب ورود صدا پیشه جناب خان به دنیای عروسک ها+فیلم

مهران نایل کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون وبازیگر فیلم های سینمایی "کیمیا وخاک" "زاینده رود" "کاغذ بی خط" بعد از اجرای موفق نمایش "بهمن کوچیک" که براساس بداهه درسال قبل اجرا شده بود ، درباز تولید جدید نمایش آن را در کشور کانادا روی صحنه میبرد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / به بهانه اجرای مجدد این نمایش  به همراه بازیگران نمایش محمد بحرانی "صداپیشه جنابخان" وامیر سلطان احمدی عروسک گردان پسرعمه زا درمجموعه کلاه قرمزی دربخش گفتگوی برنامه باهمستان سینما شب گذشته  مهمان ، محمد رضا مقدسیان کارشناس ومجری سینما بودند.

نائل درابتدای گفت وگو درمورد پیشینه اجرای نمایش گفت: این نمایش در جوی دوستانه شکل گرفته وبرای من با تمام کارهایی که درزمینه های مختلف انجام دادم فرق دارد. با نزدیک ترین دوستانی که دردانشگاه باهم بودیم این کار آغاز شد. همگی از شهرستان برای ادامه تحصیل آمده بودیم وبرای امرار معاش سفارشی اجرا میکردیم . شروع بهمن کوچیک هم همین طور بود وایده جذاب یک نمایش کوچک بود که من به عنوان موضوع پایان نامه قرار دادم وبعد به صورت نمایش مجزا به اجرا درآمد.
سلطان احمدی درپاسخ به این سوال که گروه بیدل از کجا شکل گرفت گفت: ما تعدادی دانشجو بودیم که قرار گذاشتیم بی دل زندگی کنیم یعنی عاشق نشویم ویه درس وکارمان برسیم نام گروه از تصمیم آن زمان برجا ماند وهمان گروه دانشجویی هم اکنون در حال اجرای نمایش است .
صدا پیشه جنابخان در مورد فعالیت در نمایش عروسکی ادامه داد:من گرایش بازیگری خواندم وبه صورت اتفاقی وارد عرصه عروسکی شدم.خانم سعادت،  من وسلطان احمدی را وارد این گروه نمایشی کرد. هدف ما دیده شدن نبود انجام کار بود من هنوزنمیتوانم با عروسک ها ارتباط برقرارکنم.
عروسک گردان پسرعمه زا درمورد ورود به عرصه نمایش عروسکی ادامه داد:یک اتفاق باعث شد در این جرگه وارد شوم تنها جشنواره ای که در زمان دانشجویی ما برگزار می شد جشنواره عروسکی بود .ما برای اینکه اجرا کنیم وکاری انجام داده باشیم درجشنواره شرکت کردیم .داوران وقت جشنواره خانم سعادت، اقای میراعلمی بودند که خیلی ما را به  سمت فعالیت دراین رشته تشویق کردند کمی که جلورفتم دیدم اگر خودم انتخاب می کردم آنقدر خوب نمی توانستم استعدادم را شناسایی کنم.
کارگردان نمایش در مورد سابقه ی اجرای نمایش در خارج از کشور ادامه داد : اجرای نمایش در خارج از کشور فقط به شرکت در جشنواره های مختلف منحصر می شود در حقیقت تا بحال اجرایی که برای مخاطب ایرانی باشد یا مخاطب غیر از جشنواره نداشتیم . چند کار مشترک با فرانسه ، آلمان ، ارمنستان و ترکیه اجرا کردیم . برای نخستین بار قرار است به کشور کانادا برویم و سه اجرا برای مخاطبان داشته باشیم که تجربه ی جدیدی است و با تردید نسبت به وضعیت سالن ، شناخت مخاطب پیش می رود .
محمد بحرانی بازیگر تئاتر بهمن کوچیک در پاسخ به سوال استفاده از عکس برای تبلیغ در اجراهای مختلف گفت : برای اجراهای اولیه عکس گذاشتیم و با دیدن نتیجه و فروش بلیط اینکار را در هر اجرا ادامه دادیم حتی تماشاچیان با گرفتن عکس با عوامل گروه نمایش ، تقاضای گذاشتن عکس مربوط به اجرای مورد نظر را داشتند . مخاطبان استقبال خوبی داشتند و در مدت ده دقیقه از اعلام فروش ، بلیط ها فروخته می شد .
نائل در مورد اجراهای متعدد این نمایش ادامه داد : این نمایش بارها و بارها اجرا شده به دلیل نداشتن صحنه سازی انرژی و نیروی زیادی از بازیگر می گیرد . در ترکیب نمایش از موسیقی و حرکت به خصوص بازی استفاده شده است سعی کردیم در هر بار اجرای تازه و در عین حال پخته تری داشته باشیم . این نمایش کمدی است و حاصل 6 یا 7 سال اجرا و حدود 16سال رفاقت ، هم خوابگاهی بودن و کنار هم زندگی کردن گروه بیدل است . ماجرای نمایش قصه ی آدمی است که به طرز عجیب و غریبی اسمش بهمن کوچیک می شود و انگار با سیگار نامبرده بدنیا آمده است.
محمد بحرانی صدا پیشه جناب خان در مورد ماهیت نمایش مذکور گفت برای ما مهم بود مخاطب بخندد و از سالن خارج شود . سعی کردیم اصول طنز را رعایت کنیم هدف ما اصلا آموزش نبوده است .

همکاری ما با اقای طهماسب در مجموعه ی کلاه قرمزی باعث کسب تجربیات زیادی شد که در اجرای این نمایش کمک فراوانی به ما کرد مثلا برای افتادن یک بازیگر در مدت زمان یک ثاینه یا سه ثانیه کلی بحث کردیم که در کدامیک می تواند خنده ی بیشتری بگیرد . تمرین های خیلی سختی انجام دادیم ولی نتیجه ی خوبی گرفتیم .پس از دیدن نمایش تعریف های مختلفی می شنیدیم که به نظرم بهترین آن تعریف آقای پیمان قاسم خانی بعد از دو بار تماشای نمایش این بود که این نمایش خنده دار ترین کاریست که در عمرم دیدم.
بحرانی در پاسخ به این سوال که این نمایش کجای کارنامه ی شماست گفت : این اجرا لذت بخش ترین کار عمرم بود و این گروه بهترین و صمیمی ترین گروه هستند . دیدن این نمایش را به مخاطبان توصیه می کنم .
کارگردان این نمایش در مورد اجرای جدید این نمایش گفت : سه اجرا در سه شهر مختلف در کانادا داریم و امیداوارم مخاطبان با دیدن این نمایش مصداق های زیادی از آن بیابند . البته خانم بهنوش بختیاری به عنوان بازیگر زن جدید به مجموعه اضافه شده است .
امیرسلطان احمدی بازیگر نمایش در مورد نحوه ی ورودش به گروه ادامه داد : من برای این نمایش آخرین عضو اضافه شده بودم چرا که بعد از تحصیلات به مدت یک سال از گروه دور بودم به خاطر همکاری در پایان نامه آقای نائل به مجموعه برگشتم و به گروه اضافه شدم . بنظرم نمایش خیلی خوبی است و گروه کار فوق العاده ایی اجرا می کنند.

نظر شما