شناسهٔ خبر: 27388048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش جمع‌ آوری زکات و صدقات در استان قم

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم گفت: در حوزه صدقات، تا نیمه مردادماه امسال مبلغ ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از مردم پول جمع‌آوری‌شده که ۱۴ درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ اکبر رشیدی معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قمظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی (ره) قم برگزار شد، با تشریح فعالیت‌های حوزه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، اظهار داشت: حوزه مشارکت‌های مردمی در کمیته امداد، مسئولیت تأمین بخشی از منابع را برای خانواده‌های نیازمند را بر عهده دارد و بخشی از هزینه‌های کمیته امداد مربوط به بخش دولتی و بخشی مربوط به کمک‌های مردمی است.

وی با تأکید بر اهمیت مشارکت‌های مردمی در خدمات‌رسانی به نیازمندان، افزود: کمیته امداد از ابتدا بر مبنای پایگاه مردمی خود بنا شده و در راستای همین دستورات تلاش شده در سالیان گذشته با وجود تمامی مشکلات اقتصادی اهداف پیش‌بینی‌شده پیگیری شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) قم گفت: در حوزه صدقات، تا نیمه مردادماه امسال مبلغ 4 میلیارد و 200 میلیون تومان از مردم پول جمع‌آوری‌شده که 14 درصد رشد داشته است. در حوزه زکات 60 درصد و طرح‌های مبتنی بر نیاز هم با افزایش یک‌درصدی رشد مقاطع مشابه وجود داشته و درمجموع 14 میلیارد و 800 میلیون تومان از مردم قم از ابتدای سال جاری تاکنون پول جمع‌آوری‌شده و به نیازمندان کمک شده است.

وی با اشاره به مراجعات بالای مردمی به مرکز کمیته امداد استان، تأکید کرد: مراجعات نیازمندان به مجموعه کمیته امداد بالا بوده و لازم است که مردم در صحنه کمک‌رسانی به نیازمندان نیز مانند سایر عرصه‌ها حضور فعال داشته باشند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان قم، عید قربان را فرصت بسیار مناسب برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای نیازمندان دانست و خاطرنشان کرد: عید قربان یکی از مناسبت‌های پیش‌رو بوده که  بوده‌اند که کمیته امداد دام‌هایی را برای عرضه به آن‌ها خریداری کرده و بخشی از این دام‌ها نیز به وسیله بانیان فراهم می‌شود و تا ظهر بسته‌بندی انجام شده و عصر عید قربان به نیازمندان عرضه می‌شود.

رشیدی عنوان کرد: بخشی از خیرین مشترکین صندوق‌های صدقات بوده‌اند و در حوزه اکرام ایتام نیز حامیان مبالغ را تأمین می‌کنند، علاوه بر این‌ها هر مقدار که مساجد پول جمع نمایند 10 درصد نیز کمیته امداد به آن‌ها واگذار می‌کند. در نماز جمعه هفته جاری جمع‌آوری کمک‌های مردمی انجام می‌شود، در سطح شهر نیز هشت پایگاه برای جمع‌آوری مبالغ دایر می‌شوند و اوج جمع‌آوری کمک‌ها نیز در عید فطر است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم خاطرنشان کرد: حدود 24 دستگاه اداری در استان عضو طرح احسان احسن هستند که در این طرح امکان ازدواج 110 زوج نیازمند با کمک‌های موجود فراهم می‌شود.

‌‌انتهای پیام/ت

شانزده هزار خانواده مستمری‌بگیر قم کمیته امداد نیازمند دریافت گوشت هستند

نظر شما