شناسهٔ خبر: 27387862 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: هنگام | لینک خبر

دبیر شورای عالی فضای مجازی: ۵۰ درصد استفاده از پیام رسان‌ها باید از طریق شبکه‌های داخلی باشد

رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: تصمیم گرفته شده است که باید ۵۰ درصد استفاده از پیام رسان‌ها از طریق شبکه های داخلی باشد.

صاحب‌خبر -
سایت خبری تحلیلی هنگام    Hengamnews.com:
ابوالحسن فیروز آبادی در سومین همایش مقابله با جرایم مالی در فضای مجازی، اظهار کرد: در سه تا چهار دهه گذشته تحولات در حوزه تکنولوژی سرعت بیشتری داشته که از مهمترین تکنولوژی هایی که بیشترین تغییرات را در سال‌های اخیر ایجاد کرده است فناوری ارتباطات است.

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: حریم خصوصی امروز یک تعریف دارد و 20 سال پیش هم تعاریف دیگری داشته است و ما باید برای صیانت از این حریم منطبق با تعاریف روز چاره اندیشی کنیم.

فیروزآبادی ادامه داد: این اقدام که سامانه ای (کاشف) برای مقابله با جرایم مالی شکل گرفته از اقدامات مورد توجهی است که باید سامانه های دیگر هم در این خصوص راه اندازی شود. وی با بیان اینکه ایجاد شبکه ملی اطلاعات از مطالبات مهمی است که در دست پیگیری است، گفت: باید تمامی زیرساخت های این شبکه هم داخلی باشد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی تصریح کرد: تصمیم گرفته شده است که باید ۵۰ درصد استفاده از پیام رسان‌ها از طریق شبکه های داخلی باشد.

وی بیان داشت: زمانی که مدیر تلگرام با گستاخی مطرح کرد که می خواهیم تلگرام را به گونه ای طراحی کنیم که فیلترشکن ها به آنها اثرگذار نباشد و می خواهیم در نظام اقتصادی کشور ایران پول وارد کنیم، تصمیم گرفتیم که این پیام رسان باید در کشور فیلتر شود.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه در این مقطع زمانی نمی توانیم جهل کنیم و باید کاری کنیم که مردم از نعمت های فضای مجازی استفاده کنند، گفت: باید از گناه با شدت جلوگیری کنیم که گناه در فضای مجازی قمار و کلاهبرداری است و متاسفانه قمار در فضای مجازی افزایش پیدا کرده که با کمک سامانه‌هایی مانند کاشف می تواند از جرائم جلوگیری کنیم که به کشور کمک می کند.

فیروزآبادی افزود: ما در آینده شاهد خواهیم بود که در صحنه جرم علاوه برانسان، نرم افزار ها، پیام رسان های ملی که بتوانند نیاز های ملت را رفع کند ایجاد کنیم و در تصمیم ها در نظر گرفته گرفته شده که ۵۰ درصد پیام رسان ها باید داخلی باشد.

نظر شما