شناسهٔ خبر: 27387690 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

سازنده‌ی Sekiro برای رضایت گروهی خاص دیگران را فدا نخواهد کرد

آقای هیدتاکا میازاکی در مصاحبه‌ی اخیر خود، درباره دیدگاه متفاوت شرکت فرام سافتور در زمینه‌ی توسعه‌ی عنوان جدید این شرکت یعنی Sekiro Shadows Die Twice و رخی ایده‌های استفاده شده در این بازی، توضیح داده است.

صاحب‌خبر -
سازنده‌ی Sekiro، برای رضایت گروهی خاص دیگران را فدا نخواهد کرد

آقای هیدتاکا میازاکی در مصاحبه‌ی اخیر خود، درباره دیدگاه متفاوت شرکت فرام سافتور در زمینه‌ی توسعه‌ی عنوان جدید این شرکت یعنی Sekiro Shadows Die Twice و رخی ایده‌های استفاده شده در این بازی، توضیح داده است.

عنوان Sekiro: Shadows Die Twice ساخته‌ی جدید شرکت فرام سافتور در جریان مراسم E3 2018 معرفی شد. در کنار بازخوردهای خوب همیشگی که اکثر بازی‌های این شرکت در زمان معرفی دریافت می‌کنند، بسیاری از همکاری این شرکت با شرکت اکتیویژن نگران هستند.

از زمان اعلام خبر همکاری این دو شرکت برای توسعه‌ی این عنوان، برخی از بازی‌بازان نگرانی‌ خود نسبت به این موضوع را ابراز کرده‌اند. این افراد نگرانند که ممکن است شرکت اکتیویژن تلاش کند سطح بازی را پایین آورده و درجه‌ی سختی آن نسبت به عناوین موفق و پرطرفدار Soulsborne پایین‌تر باشد. با این وجود آقای میازاکی به عنوان کارگردان بازی و مدیر اجرایی شرکت فرام سافتور، تلاش دارد نگرانی هواداران نسبت به این موضوع را کاهش دهد.

آقای میازاکی در مصاحبه‌ی خود با مجله‌ی Edge به هواداران اطمینان داده است که شرکت فرام سافتور به هیچ وجه ایده‌های خود را، صرفا برای راضی کردن دسته‌ی خاصی از بازی‌بازان کنار نخواهد گذاشت. آقای میازاکی در این باره گفته است:

ما به دنبال ساخت عنوانی که برای دسته‌ی خاصی از بازی‌بازان رضایت‌بخش باشد نیستیم. ما بازی‌ها را برای کسانی می‌سازیم که عاشق بازی‌ها هستند.

در ادامه آقای میازاکی به سری Tenchu که محصولی مشترک بین دو شرکت اکتیویژن و فرام سافتور بوده است (حقوق این آی‌پی در سال ۲۰۰۴ توسط شرکت فرام سافتور تصاحب شده است)، اشاره کردند و از تاثیرات این بازی در روند ساخت عنوان Sekiro صحبت کردند. به نظر می‌رسد از ایده‌های سری Tenchu در توسعه‌ی بخش مخفی‌کاری ساخته‌ی جدید فرام سافتور استفاده شده است.

زمانی که ما شروع به صحبت درباره‌ی آینده‌ی این بازی کردیم، به این نتیجه رسیدیم که عنوانی با پیش‌زمینه‌ی ژاپنی بهترین گزینه است. در نتیجه‌ی این تصمیم ما شروع به بحث درباره‌ی یک شخصیت اصلی نینجا کردیم. طبیعتا پس از این بحث‌ها، صحبت در زمینه‌ی سری Tenchu پیش کشیده شد که دو شرکت فرام سافتور و اکتیویژن سابقه‌ی همکاری برروی آن را داشتند. این ایده‌ها در نهایت به طراحی مکانیک‌های بخش مخفی‌کاری بازی ختم شد.

بسیاری از هواداران، در زمان معرفی این عنوان از شباهت‌های آن با سری Tenchu صحبت کرده بودند. بسیاری از آن‌ها از این موضوع که عنوان Sekiro از این سری کلاسیک و محبوب آن‌ها الهام گرفته است، بسیار خوشحال هستند. در گذشته آقای میازاکی اعلام کرده بود که همکاری آن‌ها با شرکت اکتیویژن تاثیر بسیار مثبتی در روند توسعه‌ی این عنوان داشته است. ایشان همچنین تایید کرده بود که عنوان Sekiro نه تنها از سری Souls آسان‌تر نخواهد بود، بلکه در برخی زمینه‌ها درجه‌ی سختی بالاتری خواهد داشت.

عنوان Sekiro Shadows Die Twice در سال ۲۰۱۹ برروی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد.

نظر شما