شناسهٔ خبر: 27387229 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

حقایقی از انفجار اتمی اسرائیل در اقیانوس هند

کارشناسان بین المللی اعلام کردند: منشانور مشکوکی که سال ۱۹۷۹ توسط ماهواره آمریکایی در اقیانوس هند شناسایی شد، انفجار هسته‌ای بودکه به احتمال زیاد توسط اسرائیل صورت گرفته بود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، گروهی از کارشناسان بین المللی با استناد به نتایج تازه‌ترین تحقیقات خود می‌گویند منشا نور مشکوکی که سال ۱۹۷۹ توسط ماهواره آمریکایی در اقیانوس هند شناسایی و رصد شد، یک انفجار هسته‌ای بود که به احتمال زیاد توسط اسرائیل صورت گرفته بود.
 
گزارش‌ های خبری حاکیست رژیم صهیونیستی سلاح هسته‌ای در اختیار دارد اگرچه تل آویو این مطلب را نه تایید و نه تکذیب کرده است.
 
با این همه نتایج تازه‌ ترین تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در واقع اقدام به ساخت بمب هسته‌ای کرده است.
 
ماهواره آمریکایی «ولا» در سال ۱۹۷۹ نور‌های مشکوکی را در اقیانوس هند رصد کرد که منشا آن تاکنون نامعلوم بود، ولی سرانجام تحقیقات گروهی از دانشمندان بر روی احشام که در نشریه ساینس اند گلوبال سکیوریتی به چاپ رسید، هیچ تردیدی باقی نگذارد که نور مشاهده شده در آن زمان، چیزی جز انفجار هسته‌ای نبوده است.
 
به موجب این گزارش گوسفندانی که در آن زمان در اطراف محل آزمایش در حال چرا بودند در معرض پرتو‌های رادیو اکتیو قرار گرفتند و در تیروئید آن‌ ها آثاری از ید - ۱۳۱ پیدا شده بود.
 
به گفته پژوهشگران الگو‌های مورد بررسی نشان می‌دهند که محل انجام آزمایش هسته‌ای جزایر پرینس ادوارد Prince Edward در اقیانوس هند بوده است.­
 
در این گزارش تاکید شده است بر اساس بررسی تصاویر دریافتی از ماهواره و نیز علایم هیدروآکاستیک از ابزار‌های شنود صوتی زیر دریا، شواهد بر انجام یک آزمایش غیرقانونی سلاح هسته‌ای در منطقه دلالت می‌کند.
 
نمونه برداری از تیروئید گوسفندان در سال ۱۹۷۹ ماهانه گردآوری و به آمریکا ارسال می‌شد، ولی اطلاعات مربوط به نتایج این آزمایش‌ها تنها اخیرا و بر اساس قانون انتشار آزاد اطلاعات منتشر شده است.
 
این گزارش می‌افزاید: تا سال ۱۹۷۹ دانشمندان بر این باور بودند که در غده تیروئید حیوانات در حال چرا در منطقه به ویژه گوسفندان، ماده رادیو اکتیو ید- ۱۳۱ حاصل از آزمایش‌های تسلیحات هسته‌ای در نواحی اطراف تجمع پیدا کرده است.
 
 نیک ویلسون از پژوهشگران دانشگاه اوتاگو در ولینگتن نیوزیلند در اظهار نظری در این باره گفت: نتایج تحقیقات این شواهد را تقویت می‌کند که علت نور حاصل از تصاویر ماهواره‌ای یک آزمایش سلاح هسته‌ای بوده که به احتمال زیاد اسرائیل آن را در آن زمان با کمک آفریقای جنوبی انجام داده بود.
 
لئونارد ویس کارشناس تسلیحات هسته‌ای از دانشگاه استنفورد در مصاحبه با پایگاه اینترنتی بولتن دانشمندان اتمی اعلام کرد شواهد فزاینده‌ای درباره ارتباط تل آویو با این حادثه وجود دارد.
 
اسرائیل تنها دولتی است که از توانمندی فنی و انگیزه‌های سیاسی برای اجرای چنین آزمایش پنهانی و مخفیانه‌ای در آن زمان برخوردار بود.
 
با این همه اسحاق گربرگ سفیر رژیم صهیونیستی در نیوزیلند ضمن رد ادعا‌های مطرح شده مبنی بر اقدام تل اویو در انجام یک آزمایش غیر قانونی سلاح هسته‌ای در اقیانوس هند گفت: این‌ها همه ادعا‌های پوچ و بی اساس است.
 
اسرائیل هرگز شایعات گسترده درباره ایجاد یک زرادخانه هسته‌ای تکذیب یا تایید نکرده است. با این همه در دسامبر سال ۲۰۱۳ آوراهام برگ رئیس وقت کنست در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره خلع سلاح هسته‌ای منطقه خاورمیانه ادعا کرده بود اسرائیل سلاح هسته‌ای در اختیار دارد.
 
 

نظر شما