شناسهٔ خبر: 27385378 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

چشم امید ورزش گلستان به 27 دلاور آسیایی

به گزارش ایرنا، تعداد ورزشکاران و مربیان گلستانی اعزامی به این رقابت ها امسال در مقایسه با دوره گذشته بازی های آسیایی افزایش یافته و از 19 نفر به 27 ورزشکار و

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، تعداد ورزشکاران و مربیان گلستانی اعزامی به این رقابت ها امسال در مقایسه با دوره گذشته بازی های آسیایی افزایش یافته و از 19 نفر به 27 ورزشکار و مربی رسیده است که از این تعداد 23 ورزشکار به میدان خواهند رفت.
'فاضل اتراچالی، ابوالفضل مقصودلو، محمداسماعیل مقصودلو، محسن مقصودلو، میثم عباسی، ابوذر مهاجر، محمد ملاک، صدیقه جعفری و زهراعباسی در کبدی مردان و زنان، فرهاد قائمی و صابر کاظمی دروالیبال، رحمان رئوفی، بهمن سالمی، آرش وکیلی و حامد میرزاعلی در والیبال ساحلی، عادل مجللی در قایقرانی، احسان امان بای و ناصر پنق در سپک تاکرا، حسین عباسقلی زاده در پاراگلایدر، رضا مقدم در پرتاب چکش، غزال شرفپور در اسکواش، فاطمه حسام در تکواندو و مریم صامت در پینگ پنگ' گلستانی های اعزامی به بازی های آسیایی جاکارتا هستند.
به جز این ورزشکاران، غلامرضا مازندرانی به عنوان سرمربی تیم ملی کبدی، فاطمه مجللی مربی تیم ملی قایقرانی، علی فولادی راد به عنوان عضو کمیته فنی سپک تاکرا و زهرا رحیم نژاد سرپرست تیم ملی کبدی زنان دیگر نفرات گلستان در این رقابت ها هستند.
**کبدی
خاستگاه اول این رشته در ایران بی تردید استان گلستان بوده و در دوره های گذشته بازی های آسیایی و رقابت های جهانی ردپای پر رنگ ورزشکاران گلستانی مشهود و غیرقابل انکار است.
توسعه این رشته در گلستان باعث شده که همواره بخش زیادی از ملی پوشان کبدی در رقابت های مهم را ورزشکاران این استان تشکیل می دهند، سیطره استان فقط محدود به ورزشکار نیست و هم اینک سرمربی تیم ملی مردان و سرپرست تیم ملی کبدی زنان و ریاست فدراسیون آن هم در اختیار یک گلستانی است.
هفت ملی پوش مرد و دو ملی پوش زن کبدی گلستان در شرایطی به جاکارتا رفتند که توقع مسوولان ورزش ایران از این تیم ها کسب عنوان قهرمانی است، در هر دو بخش هند رقیب اول و مهم محسوب می شود.
در دوره گذشته بازی های آسیایی اینچئون هر دو تیم ملی کبدی مردان و زنان ایران نایب قهرمان شدند.
**والیبال
فرهاد قائمی ستاره سال های اخیر والیبال ایران و گلستان تجربه کسب مدال طلا دوره گذشته بازی های آسیایی اینچئون را دارد، او که این روزها در اوج آمادگی به سر می برد بی شک تکیه گاه کادر فنی در مسیر تکرار قهرمانی است.
در کنار قائمی گلستان یک ملی پوش دیگر هم دارد که بازی های چشم نوازش در جام ملت ها خبر از ظهور یک ابرستاره در والیبال می داد، صابر کاظمی جوان 19 ساله گنبدی که در مسیر سیاست پوست اندازی تیم با نظر کولاکویچ از تیم ملی نوجوانان سر از جام ملت ها و همبازی شدن با بزرگسالان والیبال ایران درآورد با درخشش کم نظیرش نظر باشگاه های خارجی را به خود جلب کرد و اینک با تیم زراعت بانک ترکیه قرارداد بسته و به جوانترین لژیونر تاریخ والیبال ایران تبدیل شده است.
تیم ملی والیبال ایران در بازی های آسیایی اندونزی مدعی جدی تکرار عنوان قهرمانی است.
در کنار والیبال سالنی، تیم ملی والیبال ساحلی ایران هم به اندونزی می رود که این تیم نیز در قُرق گلستانی ها است و صد درصد ملی پوشان اعزامی به این رقابت ها را ورزشکاران استان تشکیل می دهند، این چهار ورزشکار که در قالب دو تیم اعزام می شوند به بالا رفتن از سکوی توزیع مدال ها امید فراوان دارند.
**قایقرانی
عادل مجللی تجربه کسب مدال برنز بازی های اینچئون را دارد ،اما چیزی که این قایقران بندرترکمنی را آرام می کند، بوسه بر مدال طلای جاکارتا است. این کانوسوار گلستانی علاوه بر تجربه حضور در بازی های المپیک برزیل نخستین مدال ایران در مسابقات قایقرانی قهرمانی جهان را هم تاکنون کسب کرده است.
**سپک تاکرا
تیم ملی ایران در دومین تجربه حضور در رقابت های سپک تاکرای بازی های آسیایی از توان دو گلستانی برخوردار است، تیمی که با وجود حضور کشورهای جنوب شرق آسیا به عنوان مدعیان همیشگی قهرمانی این رشته در آسیا و جهان، برای کسب مدال تلاش می کند.
**پاراگلایدر
این رشته برای اولین بار به ورزش های حاضر در بازی های آسیایی افزوده شده و ایران با 3 نماینده شرکت می کند که یکی از آنها گلستانی است، هر چند شانس برای کسب مدال بخش تیمی مسابقات کم است چون تیم ما تنها با سه ورزشکار به این رقابت ها اعزام می شود و نتوانسته 5 سهمیه لازم را بگیرد.
**دو ومیدانی
تنها نماینده دو ومیدانی گلستان در این رویداد ورزشی رضا مقدم است، ورزشکار ملی پوش پرتاب چکش که تجربه حضور بدون مدال در بازی های اینچئون را دارد. او هم اینک پس از تمرین 90 روزه در بلاروس و افزایش آمادگی هدفی جز کسب مدال در جاکارتا ندارد.
رکورد کنونی مقدم 70 متر است، دارنده رکورد پرتاب چکش ایران کاوه موسوی با 77.40 متر است.
**اسکواش
غزال شرف پور ورزشکار گلستانی اسکواش است که به همراه دو بانوی دیگر به رقابت های جاکارتا اعزام شد، این سه نفر که با سن و سال کم برای حضور در این رویداد معتبر ورزش آسیا آماده شده اند، با بازی های خوب برای حفظ اعتبار ورزش ایران تلاش می کنند.
گفته می شود قرعه اسکواش زنان ایران از مردان آسان تر و راحت تر به نظر می رسد، شرف پور با کسب تجربه حضور در این مسابقات مهم می تواند در آینده به ورزشکاری شاخص و بدون رقیب در ایران تبدیل شود.
** تکواندو
پومسه ( فرم ) نیز برای اولین بار به ورزش های حاضر در بازی های آسیایی افزوده شده و وجود تنها دو فرصت کسب مدال در این ماده شرایط ورزشکاران همه کشورها را دشوار کرده است، فاطمه حسام نماینده ورزش گلستان در این ماده با چند افتخار جهانی و آسیایی رقیبی دشوار برای مدعیان این رشته در آسیا است.
**پینگ پنگ
پیشرفت مریم صامت در این سال ها انکار نشدنی است، دختر با انگیزه گرگانی با سختکوشی خود را به رده های بالای پینگ پنگ ایران رسانده و در آخرین رتبه بندی این رشته در مرداد ماه در رده سیزدهم قرار گرفت.
پینگ پنگ آسیا و جهان در انحصار چین و ژاپن است و صامت و دیگر ملی پوشان ایرانی اعزامی به جاکارتا کار سختی برای مدال آوری در مقابل این حریفان دارند که باتلاش بیشتر دست یافتنی خواهد بود.
به گزارش ایرنا هجدهمین دوره بازی های آسیایی جاکارتا از 27 مرداد ماه به طور رسمی و با حضور بیش از 11هزار ورزشکار از 45 کشور شرکت کننده در ورزشگاه ملی 88 هزار نفره «گلورا بانگ کارنو» گشایش می یابد، اما سوت آغاز رقابت های برخی رشته ها چون هندبال، واترپلو، بسکتبال و فوتبال قبل از آئین آغاز بازی ها به صدا در می آید.
ایران با 280 ورزشکار مرد و 98 ورزشکار زن در 42 ماده ورزشی در این آوردگاه قاره کهن حضور دارد.
در دوره گذشته بازی های آسیایی که در اینچئون کره جنوبی برگزار شد 20 ورزشکار رشته های گوناگون از گلستان اعزام شدند که حاصل تلاش آنها 2 نقره تیمی در کبدی زنان و مردان، 2 طلا در والیبال و والیبال نشسته مردان، یک نقره والیبال نشسته زنان و یک برنز قایقرانی بود.
3091/1648
انتهای پیام

نظر شما