شناسهٔ خبر: 27385100 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رسالت بزرگ فعالان و حافظان قرآنی، توسعه و ترویج فرهنگ و معارف قرآنی است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، گفت: تمام ناملایمات و مشکلات جامعه این عصر به دلیل دور شدن معنویات است و قران کریم تنها راه و برنامه زندگی و هدایت انسان به‌سوی سعادت است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، دکتر محمد نوذری، معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام، صبح امروز (24 مرداد) در مراسم تجلیل از برگزیدگان چهل و یکمین مسابقات سراسری قرآن کریم این استان، اظهار کرد: قرآن کریم محور و اساس و برنامه دین مبین اسلام برای همه بشریت است.

 

 وی، با بیان اینکه اسلام و دین پیامبر اکرم (ص) به‌عنوان ختم ادیان در قرآن کریم و پیامبر (ص) ختم می‌شود، ابراز کرد: ما امروز در یک عصر و دوران سیاسی و اجتماعی خاص به سر می‌بریم، امروز دنیای غرب با بهره‌گیری از تفکر منحط لیبرالیسم به سمت دنیای بدون دین حرکت می‌کند و زندگی مردم این کشورها را تحت تأثیر قرار داده است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، با اشاره به اینکه تمام ناملایمات و مشکلات جامعه این عصر به دلیل دور شدن معنویات است، یادآور شد: هر خانه‌ای که منور به نور و قرائت قرآن کریم است، آن خانه معنویت و نورانیت دارد و اهالی آن خانه به‌طورقطع در دام گرفتاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی قرار نخواهند گرفت.

 

نوذری، با تأکید بر اینکه امروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات جامعه، ناشی از دوری از دین و معنویت است، بیان کرد: قرآن موجب حیات و حرکت انسان می‌شود، اسلام و قرآن کریم تمام جوانب و مسائل زندگی بشریت و همه اصول و نیازهای انسان را در خود دارد.

 

وی، با اشاره به اینکه حافظان قرآنی رسالت بزرگی بر عهده‌دارند، گفت: در این عصری که مشکلات و نابسامانی اجتماعی وجود دارد می‌توان از پرتو قرآن کریم استفاده کرد و در پرتو قرآن کریم زندگی انسان و آخرتش هم سعادتمند است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام در پایان با تأکید بر حمایت از فعالیت‌های قرآنی در استان، خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود که با همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استان از برنامه‌های قرآنی در راستای توسعه فرهنگ و معارف قرآنی حمایت شود.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از برگزیدگان مرحله شهرستانی و استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه استان با اهدای هدیه و لوح تقدیر تجلیل شد.

 

نظر شما