شناسهٔ خبر: 27384663 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

ورود آلات موسیقی به بوستان ها دیگر ممنوع نیست/اصلاح تابلوهای ورودی بوستان‌ها

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از اصلاح تابلوهای ورودی بوستان‌ها که براساس آن ورود آلات موسیقی ممنوع است، خبر داد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /الهام فخاری در مورد دلایل نصب تابلوی ممنوعیت ورود آلات موسیقی در ورودی بوستان‌ها گفت: نصب این تابلوها در گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه حالا با دقت بیشتر به تابلوهای شهری و توجه به ارزش‌های فرهنگی و هنری و حق قانونی سابقه‌ها و سبک‌های اجتماعی برپایه چارچوب قانونی در شهر باید تابلوهای سلیقه‌ای برداشته شود، افزود: ممنوعیت استفاده از ساز موسیقی چه در بوستان‌ها و چه در سطح شهر قانونی نیست و نظر مدیریت شهری هم نیست و در میان مصوبات شورای شهر تهران نیز چنین مصوبه‌ای درباره‌ ممنوعیت ورود ساز و ابزارهای موسیقی به پارک‌ها وجود ندارد.

ورود آلات موسیقی به پارک ها

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه موسیقی زبان جهانی و هنر دیرین و بخشی از هستی آدمی است و در همه دنیا به‌ عنوان یک زبان مشترک شناخته می‌شود، ادامه داد: این گونه هشدارنویسی فراقانونی و برخورد نامناسب با موسیقی و اهالی هنر نادرست است. کنار هم قرار دادن این جمله‌های بازدارنده نامرتبط کار نابجایی بوده و شورای شهر تهران بعد از تعطیلات صحن شورا به این موضوع خواهد پرداخت و جنبه‌های مختلف در راستای ارزیابی و اصلاح تابلوهای شهری از جمله این عبارات از تابلوها را دنبال خواهد کرد.

 به روی تابلوهای پارک مبنی بر ممنوعیت به همراه آوردن آلات موسیقی، قلیان، حیوانات (سگ و ...") و برپایی چادر در سطح پارک‌ها موجب انتقادات اهالی هنر وموسیقی شده بود./ایسنا

نظر شما