شناسهٔ خبر: 27384562 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کاروان پیاده بیت الرضا(ع) بافق به مشهد مقدس رسید

حجت الاسلام سید علی طباطبایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کاروان یکماه قبل پس از زیارت امام زاده عبدااله بن موسی کاظم (ع) بافق در میان استقبال

صاحب‌خبر - حجت الاسلام سید علی طباطبایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کاروان یکماه قبل پس از زیارت امام زاده عبدااله بن موسی کاظم (ع) بافق در میان استقبال پر شور مردم متدین شهرستان، حرکت خود را تحت عنوان رهپویان حرم تا حرم آغاز کرد.
وی گفت: اعضای این کاروان پیاده، مسیر یکهزار و 18 کیلومتری بافق- مشهد را طی کرده و امروز به پا بوسی امام هشتم رسیدند.
به گفته طباطبایی، اعضای کاروان برای بیست و ششمین سال متوالی در این مسیر طولانی به عزاداری سالروز شهادت امام جواد (ع) ، قرائت دعای زیارت عاشورا، دعای کمیل و بسیاری از دعاهای دیگر پرداختند.
وی جوان ترین عضو این کاروان را نوجوانی 13 ساله و مسن ترین را مردی 78 ساله عنوان کرد و افزود: اعضای این کاروان را مردم استانهای یزد، اصفهان، فارس و کرمان تشکیل می دهند.
مدیر بیت الرضا (ع) بافق اضافه کرد: کاروان یادشده در طول این مسیر پس از عبور از شهرهای بهاباد، طبس، فردوس، گناباد، تربت حیدریه به مشهدالرضا رسید.
این روحانی یادآور شد: اعضای کاروان علاوه بر زیارت مضجع شریف ثامن الحج (ع) از اماکن فرهنگی و مذهبی مشهد مقدس بهره مند می شوند و در نماز جمعه این شهر شرکت و با علمای خراسان رضوی دیدار می کنند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام

نظر شما