شناسهٔ خبر: 27383043 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فیروزآبادی:

پیام‌رسان‌های بومی از ۵۰ درصد ظرفیت شبکه‌های داخلی بهره می‌برند

دبیر عالی شورای فضای مجازی با بیان اینکه به دنبال برآورده کردن نیاز مردم از طریق پیام‌رسان‌های داخلی هستیم، گفت: پیام‌رسان‌های بومی از ۵۰ درصد ظرفیت شبکه‌های داخلی بهره می‌برند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی قضایی خبرگزاری شبستان، ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر عالی شورای فضای مجازی در همایش مقابله با جرایم مالی در فضای مجازی گفت: تعریف حریم خصوصی در طول زمان تغییر کرده است، این تغییر در 10 سال گذشته به شکل دیگری بود و امروز مفهوم حریم خصوصی بسیار فراتر از چهاردیواری است.

 

فیروزآبادی با بیان اینکه شاهد جرایمی در فضای مجازی هستیم، گفت: امروز جرایمی در کشور رخ می دهد که دو طرف پرونده در داخل کشور نیستند و باید راهکاری برای رسیدگی به اینگونه پرونده ها در داخل کشور ایجاد شود.

 

دبیر عالی شورای فضای مجازی با بیان اینکه ما به دنبال تشکیل شبکه ملی اطلاعات هستیم، گفت: شبکه ملی اطلاعات تعریف خاصی دارد و به معنای در دسترس قرار گرفتن خدمات و پلتفرم ها در داخل کشور است و پلتفرم به معنای گردش های مالی است.

 

فیروزآبادی ادامه داد: زمانی که مدیر تلگرام با شجاعت و گستاخی مطرح می کند که تلگرام را به گونه ای طراحی می کنیم که فیلترشکن ها بر آن اثرگذار نباشند و در نظام اقتصادی ایران پول وارد می کنیم ما تصمیم گرفتیم این پیام رسان ها باید در کشور فیلتر شوند. در این مقطع زمانی کنونی نمی توانیم جهل کنیم و باید اقدامی انجام دهیم که مردم از نعمت فضای مجازی بهره مند شوند و از گناه ها و اقدامات خلاف قانون جلوگیری کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه شاهد هستیم که مدتی است قمار در فضای مجازی افزایش پیدا کرده است، گفت: البته با کمک سامانه هایی مانند کاشف می توانیم از جرایم تخلفات مالی در این فضا جلوگیری کنیم. در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود که در صحنه جرم علاوه بر انسان نرم‌افزارها، پیام رسان های ملی که بتوانند نیازهای ملت را رفع کنند، ایجاد می شود.

 

دبیر عالی شورای فضای مجازی اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که پیام‌رسان های ملی که نیاز مردم را پاسخ دهند، طراحی کنیم و بر همین اساس در شبکه فضای مجازی از 50 درصد پیام رسان های داخلی استفاده کنیم و به دنبال گسترش این امر هستیم.

 

 

نظر شما