شناسهٔ خبر: 27382767 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون تیراندازی با کمان | لینک خبر

فرامرزیان: تعلل برخی از فدراسیون‌ها باعث شد تا نتوانند سکه‌ها را بگیرند

معاون مالی وزیر ورزش گفت: زمانی که چک پاداش‌ها را صادر کردیم قیمت سکه یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود اما برخی فدراسیون‌ها تعلل کردند، نرفتند تحویل بگیرند که باعث شد مشکلاتی ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، ژاله فرامرزیان معاون مالی وزیر ورزش در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان در جمع خبرنگاران گفت: من از کادر فنی و رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان تشکر می‌کنم که تلاش و فعالیت آنها منجر شده تا تیم شادابی را ببینیم که یکی از امیدهای وزارت ورزش برای مدال آوری است. با بازدیدی که از سایت داشتم دیدم همه چیز مناسب است، امیدوارم ورزشکاران با تلاش و اعتماد به نفس در جاکارتا حضور پیدا کنند. ما هم هر خدمتی از دستمان بر بیاید انجام می‌دهیم.
* اعزام بانوان نسبت به دوره قبل افزایش قابل توجهی داشته
معاون مالی وزیر ورزش در ادامه در پاسخ به این سوال که تعداد ورزشکاران مرد اعزامی به بازی‌های آسیایی نسبت به بانوان ۳ برابر است آیا برنامه‌ای وجود دارد تا این تعداد در دوره‌های بعد برابر شود، عنوان کرد: همیشه خوب است که نگاه مثبت باشد. تعداد بانوان ما در این دوره نسبت به دوره قبل افزایش داشته و ۵۰ درصد زیاد شده است. این نشان دهنده توان زنان است که این افزایش را خودشان فراهم کرده‌اند. البته محمدیان هم به عنوان معاون امور بانوان در این زمینه دقیق علاقه‌مند و مؤثر است. امسال با همکاری او از فدراسیون‌ها خواسته‌ایم اگر تعداد زنانشان کمتر از مردان است ۲۵ درصد بودجه را باید صرف بانوان کنند تا این تبعیض حل شود. ما هم چنین بودجه مازادی را در بخش بانوان به فدراسیون‌ها اختصاص می‌دهیم.
فرامرزیان ادامه داد: تلاش ما این است همه ورزشکاران شایستگی خود را در عرصه ورزش نشان دهند، اگر خوب کار کنیم و استعدادیابی خوبی داشته باشیم می‌توانیم از اولین‌های دنیا باشیم. امیدوارم تمام تلاش ما و همه همکاران در تأمین منابع به این صورت باشد که شرایط درخور زنان و جوانان فراهم شود.
* طبق قولم بودجه یک دوازدهم را پرداخت می‌کنم
وی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به اینکه با وجود همه مشکلات مالی دولت تلاش خود را برای تأمین منابع در ورزش کرده، خاطرنشان کرد: در این بین تلاش همکاران من هم بی‌تاثیر نبود که منابع را بگیریم و توزیع کنیم. باید با برنامه پیش رفت، همانطور که قول داده‌ام یک دوازدهم بودجه را پرداخت می‌کنم تا الان هم هیچ تأخیری نداشته‌ایم. برای حضور در بازی‌های آسیایی بیش از ۴۰ درصد بودجه فدراسیون‌ها پرداخت شده و شهریور ماه هم واریزی خواهیم داشت. از فدراسیون‌ها خواسته‌ایم هزینه‌کرد بدهند تا ما هم طبق برنامه پیش برویم.
* برآورد یک میلیاردی برای کمپ تیراندازی با کمان
معاون مالی وزیر ورزش درباره درخواست ورزشکاران برای ساخت خوابگاه در سایت تیراندازی با کمان عنوان کرد: با توجه به منابع عمرانی وزارت و شرکت توسعه تلاش می‌کنیم در حد مقدور برای برخی فدراسیون‌ها که سایت دارند اما کمپ ندارند اقدامات عمرانی را انجام دهیم. پروژه‌هایی مثل تیراندازی با کمان که ۵۰ درصد پیشرفت کرده‌اند جزء اولویت‌های ما هستند، منابع اختصاص یافته، امیدوارم عملیات عمرانی انجام شود. بحث مناقصه الزام‌آور است، برآورد قیمت شده و ما نزدیک یک میلیارد برای کمپ تیر و کمان برآورد کرده‌ایم. سعی می‌کنیم همراه با اعتبارات شرکت توسعه بخشی از منابع را تأمین کنیم. منابع اولیه جذب شده تا بلافاصله بعد از مناقصه کار عملیاتی را شروع کنیم.
* از ظرفیت ماده ۶ و ۲۷ استفاده می‌کنیم
فرامرزیان در پاسخ به این سوال که ما در برخی از رشته‌ها دیده‌ایم فدراسیون‌ها مکانی برای تمرین ندارند به عنوان مثال شمشیربازی در تالار هندبال تمرین داشته آیا برنامه‌ای برای تأسیس کمپ تخصصی مخصوص بانوان دارید، عنوان کرد: بیشتر رشته‌ها کمپ تخصصی دارند اما مسئله این است که فدراسیون‌ها باید به صورت مستمر از کمپ استفاده کنند. ما بررسی می‌کنیم و براساس اولویت‌ها منابع را توزیع خواهیم کرد. در این بین از ظرفیت ماده ۶ و ۲۷ استفاده می‌کنیم تا بهره بردارها کمک کنند. تغییر کاربری برخی اماکن برای سازه‌های جدید هم می‌تواند یکی از راه حل‌ها باشد، ما در حال بررسی هستیم.
فرامرزیان درباره احیای فدراسیون ورزش‌های کشورهای اسلامی و تأمین زیرساخت‌ها برای برگزاری مسابقات خاطرنشان کرد: اول باید ببینیم زیرساخت‌های موجود چند درصد از نیاز ما را تأمین می‌کند، در ادامه بر اساس برآوردی که از منابع داریم باید کار کنیم، دولت هم انصافاً همراهی داشته، بخشی از منابع عمرانی را گرفته‌ایم و بخشی از اقدامات ما برای فراهم آوردن زیرساخت‌هاست.
* اعتبار قابل توجهی را به ورزشکاران دادیم
معاون مالی وزیر ورزش در پاسخ به فارس مبنی بر اینکه برای بازی‌های آسیایی شما سکه‌های زیادی را به عنوان پاداش مدال آوران در نظر گرفته‌اید. با توجه به افزایش قیمت سکه‌ها مشکلی برای تأمین منابع ندارید؟ تصریح کرد: ما یک دستورالعمل برای پاداش قهرمانان داریم که براساس آن تأمین اعتبار می‌کنیم. میزان اعتبارات مدال آوری سال ۹۷ در سال ۹۸ اعمال می‌شود. دولت قبلاً این همراهی را داشته و امیدواریم در آینده هم داشته باشد. تا حالا سابقه نداشت که ما در ابتدای سال پاداش ۲ سال قبل را پرداخت کنیم. همانطور که دیدید در سال ۹۷ پاداش مدال آوران سال ۹۵ و ۹۶ را پرداخت کردیم. شرایط امسال متفاوت بود ما بودجه‌ای که برای سکه در نظر گرفته بودیم یک میلیون تومان بود اما زمانی که اقدام کردیم سکه یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بود و روزانه هم افزایش یافت اما ما هزینه کردیم و به قهرمانان اعتبارات قابل توجهی را دادیم تا برای آنها انگیزه شود که در میادین بدرخشند.
* ۷ میلیارد بودجه پاداش ما بود اما ۵۱ میلیارد هزینه کردیم
معاون مالی وزیر ورزش درباره انتقادات برخی از ورزشکاران در خصوص دریافت کارت هدیه به جای پاداش سکه و یا اینکه بعضی از کارتها، کارت خرید بوده است تصریح کرد: ما باید پاداش مدال آوران سال ۹۶ را پایان سال ۹۷ پرداخت می‌کردیم اما ابتدای سال دادیم تا برای آنها انگیزه شود. برآورد ما برای پاداش ریالی بود، اکثر فدراسیون‌ها سکه دادند اما برخی تعلل کردند. روزی که چک دادیم و موافقت بانک مرکزی را گرفتیم قیمت سکه یک میلیون و ۹۱۰ هزار تومان بود. برخی از فدراسیون‌ها صبر کردند و نرفتند که این اتفاقات پیش آمد. ۷ میلیارد کل پاداش مصوب ما بود اما ۵۱ میلیارد پرداخت کردیم. این توفیق بزرگی بود، ورزشکار باید بداند ما هم تلاش می‌کنیم.
* تلاش ما ایجاد بهترین شرایط برای سرخابی‌هاست
فرامرزیان همچنین در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر اینکه استقلال و پرسپولیس اسپانسر مشترک دارند اما این روزها شاهد خریدهای خوب استقلال هستیم و از طرفی چک بازیکن پرسپولیس برگشت می‌خورد، نظرتان در این‌باره چیست؟ گفت: این دو باشگاه دو شرکت دولتی فرهنگی و مستقل هستند که عملیات مالی خودشان را دارند. وزارت ورزش سیاست‌گذاری می‌کند. من استقلال و پرسپولیس را سازه مستقل می‌دانم، وزارت و وزیر ورزش هم جزء علاقه‌مندان در این زمینه است که تلاش می‌کند بهترین شرایط برای دو باشگاه و هوادارانشان ایجاد شود.

برچسب‌ها:

نظر شما