شناسهٔ خبر: 27382606 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ممنوعیت واردات ۱۳۳۹ قلم کالا بازنگری می‌شود

اقتصاد > بازرگانی - ایسنا نوشت: ممنوعیت ورود ۱۳۳۹ قلم کالا به ایران که در پی برخی مشکلات ارزی ایجاد شده بود، اکنون در مرحله بازنگری قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به تاریخ ۳۰ خردادماه سال جاری، جدیدترین مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را برای اجرا به سازمان توسعه تجارت ابلاغ کرد که بر اساس آن فهرست گروه چهارم کالایی شامل ۱۳۳۹ ردیف تعرفه هشت رقمی که ثبت سفارش آن‌ها در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ممنوع شد، جهت اجرا ابلاغ شد.
واردات

در این مصوبه همچنین تاکید شده بود که تمام ثبت سفارش‌های صادره قبلی مربوط به این ردیف کالاها فاقد اعتبارند، مگر اینکه قبل از این تاریخ توسط شبکه بانکی تامین ارز شده یا بدون انتقال ارز باشند.

این ۱۳۳۹ ردیف تعرفه گمرکی کالایی، شامل شش گروه کالایی عمده بوده و خودروی آماده (CBU) نیز از جمله کالاهای ممنوعه واردات تعیین شده است.

این تصمیم در راستای حمایت از کالاهای تولید داخل و همچنین کنترل خروج ارز اتخاذ شد، اما گمرک ایران اعلام کرده است که ۱۳۳۹ قلم از ردیف تعرفه‌ای که در لیست کالاهای ممنوعه وارداتی قرار داده شده بود که برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازنگری در این باره برای کالاهایی که تولید داخلی هم ندارند، انجام شده است.


223225

 

نظر شما