شناسهٔ خبر: 27381609 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده انتظامی البرز خبر داد:

دستگیری باند خانوادگی کلاهبرداری در کرج/کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی

کرج - فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری یک باند خانوادگی کلاهبرداری در کرج خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار عباسعلی محمدیان اظهار کرد: در پی وصول یک فقره پرونده سرقت اسلحه شکاری به شیوه کش روزنی از کلانتری ۱۲ چمران به پایگاه یکم پلیس آگاهی استان البرز، بررسی موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: طبق اظهارات شاکی محرز شد که شخص ناشناسی، طی تماس تلفنی با وی درخواست خرید یک قبضه اسلحه شکاری را دارد و با مراجعه به مغازه وی اسلحه را خریداری و به شیوه پرداخت اینترنتی وانمود و مبلغ ۵۰ میلیون ریال هزینه فروش اسلحه را به‌حساب وی واریز کرده است، درحالی‌که پس از بررسی‌های صورت گرفته متوجه می‌شود، مبلغ مذکور به‌حساب وی واریز نشده است.

فرمانده انتظامی البرز تأکید کرد: در بررسی‌های تکمیلی مأموران مشخص شد، متهم در استان‌های آذربایجان، مازندران، قزوین و تهران نیز به همین شیوه با هویت و مشخصات ظاهری متعدد اقدام به خرید طلا، گوشی موبایل، پوشاک، لوازم جانبی کامپیوتر و تجهیزات داخلی خودرو کرده و پس از پرداخت هزینه اموال خریداری‌شده به‌صورت پرداخت اینترنتی و ارسال پیامک جعلی مبنی بر واریز وجه نقد از طریق گوشی تلفن همراه و جلب اعتماد فروشنده، از آن‌ها کلاه‌برداری می‌کرد.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و چهره‌نگاری‌های فرضی، چهره متهم از سوی شاکی شناسایی و مخفیگاه وی  به‌صورت نامحسوس تحت نظر قرارگرفته شد. کارآگاهان پس از اطمینان از حضور وی در منزلش، ساختمان به تحت محاصره قراردادند.

سردار محمدیان عنوان کرد: زمانی که مأموران قصد رفتن به داخل منزل را داشتند، متهم با قفل‌کردن درب اصلی و ممانعت از ورود مأموران به داخل، به همراه اعضای خانواده‌اش از طریق پشت‌بام اقدام به فرار کردند که با سرعت عمل مأموران دستگیر و در بازرسی از منزل وی یک قبضه اسلحه شکاری سرقتی و گوشی تلفن همراه کشف شد.

فرمانده انتظامی استان البرز اظهار کرد : متهم که دارای ۸ فقره سابقه کیفری است به ۷۰۰ فقره کلاه‌برداری از شهروندان در شهرهای مختلف کشور اعتراف و در خصوص شیوه و شگرد کلاه‌برداری‌ها اذعان کرد: به‌منظور خرید از مغازه‌های مختلف با اعضای خانواده‌اش وارد مغازه مذکور شده و پس از خرید، به فروشنده اعلام می‌کرد که وجه خریداری‌شده را از طریق موبایل بانک پرداخت می‌کند.

وی اظهار کرد: متهم پس از واردکردن شماره فروشنده و نیز رمز دوم خود، زمانی که مشخصات بانکی فروشنده بر روی صفحه ظاهر می‌شد با نشان دادن صورت‌وضعیت موجود و جلب اعتماد فروشنده، قبل از زدن دکمه تائید، به‌جای شماره کارت فروشنده، شماره کارت خود را ثبت و انتقال وجه را انجام می‌داد.

سردار محمدیان تصریح کرد: در این لحظه فرد کلاه‌بردار، پیامک تراکنش انتقال وجه واریزشده به‌حساب خودش را به فروشنده نشان داده و باعث گمراهی فروشندگان می‌شد.

وی بابیان این‌که مبلغ کلاه‌برداری‌های انجام‌شده ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۲ نفر از مال‌باختگان شناسایی‌شده‌اند.

نظر شما