شناسهٔ خبر: 27381357 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انفجار گاز طبیعی در ایالت کلرادوی آمریکا

انفجار گاز طبیعی در ایالت کلرادوی آمریکا بخش عمده‎ای از یک ساختمان مسکونی آجری را ویران کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی آسوشیتد پرس؛ انفجار گاز طبیعی در ایالت کلرادوی آمریکا بخش عمده‎ای از یک ساختمان مسکونی آجری را ویران کرد و 9 زخمی برجا گذاشت.
 آتش نشانان محلی می‎گویند: بر اثر انفجاری که ظاهراً ناشی از نشت گاز طبیعی در ساختمانی در دنور رخ داد، 9 تن زخمی شدند که حال یکی از آن‎ها بحرانی گزارش شده است. بخش عمده‎ای از این ساختمانِ آجری بر اثر این انفجار، فروریخت و با خاک یکسان شد.
الکساندر پونتون که شاهد عینی این انفجار بود، گفت: من پس از آن که از سوپرمارکت بیرون آمدم و سوار خودروِ خود شدم، وارد خیابانی شدم که این خانه در آن قرار داشت. به محض این که خودرو من مقابل این خانه رسید، آن انفجار دقیقاً در کنار خودرو من رخ داد. موج انفجار خودرو مرا 40 الی 60 سانتیمتر به کنار پرتاب کرد و خاک و پاره آجر روی خودرو من و همچنین در اطراف آن ریخت و حتی زیر آن رفت. ناگهان هوا را خاک و غبار غلیظ فراگرفت، به نحوی که من نمی‎توانستم هیچ جا را ببینم و حتی تنفس برایم دشوار شد. به محض این که از خودرو بیرون آمدم، خاک و غبار وارد دهانم شد و این در حالی بود که گوشم نیز (بر اثر صدای انفجار) زنگ می‎زد. سپس من صدای زوجی را از درون خانه و پشت آوار شنیدم که درخواست کمک می کردند. آنان برای خارج شدن از خانه کمک می‎خواستند. من و چند نفرِ دیگر جلو رفتیم و آوار، پاره آجرها و اشیاء دیگر را کنار زدیم و آنان را از آنجا بیرون آوردیم.
خبرنگار از وی پرسید: آیا نگران نبودی که شاید انفجار دیگری رخ دهد؟
پونتون پاسخ داد: بله، نگران بودم که شاید انفجار دیگری روی دهد، اما از خودم پرسیدم، اگر هنگامی که آن افراد هنوز داخل خانه هستند، انفجار دوم رخ دهد، چه خواهد شد؟ از اینرو، به خودم گفتم باید آن افراد را از آنجا بیرون بکشیم. این دلیل اصلی بود که چرا من برای کمک به آنجا رفتم.
الکس مک‎ماهیل، که در مغازه مکانیکی نزدیک این خانه کار می‎کرد، نیز پس از شنیدن صدای انفجار، برای کمک به آنجا رفت. وی گفت: من شروع به دویدن کردم و خودم را به سرعت به آن خانه که شاید یکی دو خیابان دورتر از محل کارم بود، رساندم و با صحنه‎ای دیوانه‎وار مواجه شدم. من به آنان کمک کردم که آن‎ها را از آنجا بیرون بکشند. وی افزود: ما باید برای این زندگی که داریم، خدا را شکر کنیم.
مسئولان آتش‎نشانی دنور گفتند: مصدومیت برخی از آن 9 مجروح، بر اثر سوختگی بوده است، ولی همه- به غیر از یک مرد، که حالش بحرانی است- در شرایطی با ثبات به‎سر می‎برند و جانشان در خطر نیست.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2503457" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2203358/2503457?width=340&height=240"></script></div>

نظر شما