شناسهٔ خبر: 27380876 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

جعفرزاده ایمن‌آبادی:

استیضاح ربیعی از پشت پرده هدایت می‌شد/ حقایق را برای مردم می گویم/ روحانی رفتارش را اصلاح نکند وزرای بیشتری آسیب می‌بینند/ لابی کردن فعل حرامی نیست/ دیگر احمدی‌نژادی وجود ندارد

صاحب‌خبر -
گروه سیاسی جهان نيوز: غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نایب رئیس فراکسیون مستقلین معتقد است اگر روحانی روابط خودش با مجلس را اصلاح نکند وزرای بیشتری آسیب خواهند دید.  جدای از فاصله بین دولت و مجلس، جغفرزاده معتقد است «مردم احساس می‌کنند که بین آنها و رئیس‌جمهور فاصله ایجاد شده است».

به گزارش جهان نيوز، در ادامه مهم ترین بخش های گفتگوی روزنامه اصلاح طلب آرمان با نایب رئیس فراکسیون مستقلین را از نظر خواهید گذراند:
 
*برای استیضاح علی ربیعی در پشت پرده برنامه‌ریزی شده بود و این استیضاح به شکل‌های مختلف از پشت پرده هدایت می‌شد. استیضاح وزیر کار در اولویت نخست مردم قرار نداشت و به همین دلیل مردم از این استیضاح رضایت ندارند.

*جریان‌های مخالف و موافق استیضاح برای اینکه یکدیگر را شکست بدهند و خود را پیروز این رقابت نشان بدهند وارد بداخلاقی‌هایی شدند

*پس از جلسه استیضاح وزیر کار و رفاه اجتماعی مجلس تعطیل شد و به همین دلیل نمایندگان مجلس همگی به حوزه‌های انتخابیه خود رفتند. با این وجود بنده این قول را می‌دهم که پس از پایان مرخصی‌های مجلس این مسأله را به صورت جدی پیگیری می‌کنم و حقایق را به صورت شفاف با مردم مطرح خواهم کرد.  مردم باید بدانند در پشت پرده این استیضاح چه گذشته تا بهتر بتوانند قضاوت کنند.

*نمایندگان مجلس به صورت جدی به دنبال استیضاح برخی از وزرای دولت آقای روحانی هستند. با این وجود ما باید تلاش کنیم استیضاح‌های بعدی در یک فضای اخلاق‌مدارانه و بدون حاشیه‌ها برگزار شود.

*معتقدم آقای رئیس‌جمهور باید زودتر با نمایندگان ارتباط برقرار می‌کرد و دغدغه‌های نمایندگان را می‌شنید. هرچه آقای روحانی ارتباط بیشتری با نمایندگان مجلس برقرار کند به همان میزان نمایندگان راحت‌تر می‌توانند دغدغه‌های خود را مطرح کنند و در نتیجه کار به طرح سوال و استیضاح کشیده نمی‌شود.

*همین مسأله که نمایندگان برای طرح سوالات خود از آقای روحانی مجبور شده‌اند طرح سوال از رئیس‌جمهور را مطرح کنند نشان می‌دهد که بین مجلس و دولت ارتباط سازنده و دوطرفه‌ای وجود ندارد.

*آقای روحانی باید ارتباط خود با مردم را نیز نزدیک‌تر کند و بیشتر با مردم سخن بگوید. مردم باید به این نتیجه برسند که آقای روحانی به عنوان مدیر اجرایی کشور با گوشت و پوست خود مشکلات آنها را درک می‌کند و از همه توانایی‌های خود برای حل مشکلات کشور استفاده می‌کند.

*در سال‌های اخیر این احساس در بین مردم به وجود نیامده و مردم احساس می‌کنند که بین آنها و رئیس‌جمهور فاصله ایجاد شده است.

*اگر آقای روحانی در رفتار خود با مجلس تجدیدنظر نکنند و رویکرد جدیدی در پیش نگیرند وزرای بیشتری آسیب خواهند دید. صورت مسأله بسیار ساده است.

*فراکسیون مستقلین در ماجرا استیضاح آقای ربیعی نتوانستند به یک جمع بندی نهایی و یک تصمیم جمعی دست پیدا کنند. در نهایت نیز رأی‌گیری در فراکسیون مستقلین انجام شد که براساس آن60 درصد از نمایندگان این فراکسیون مخالف و 40 درصد موافق استیضاح بودند. در نهایت نیز تصمیم گرفتیم آتش به اختیار عمل کنیم.

*لابی کردن فعل حرامی نیست و در همه کشورهای جهان اتفاق می‌افتد. در اغلب کشورهای جهان تصمیم‌گیری‌های مهم به خصوص در پارلمان تحت تأثیر لابی‌های جریان‌های سیاسی است. به نظر من اگر لابی کردن در راه صحیح، منطقی و برای تعالی امور باشد بلا اشکال است.

*بخش‌هایی از مردم به دلیل مطالبات بحق خود تجمع می‌کنند و در این زمینه هیچ شکی وجود ندارد. با این وجود برخی تلاش می‌کنند از این آب گل آلود ماهی بگیرند و با خسارت زدن به اموال عمومی به کشور و نظام آسیب بزنند

*احمدی‌نژاد همواره تمایل دارد خود را مطرح کند. به همین دلیل نیز بنده از رسانه‌ها خواهش می‌کنم که سخنان وی را منتشر نکنند تا وی به اهداف خود دست پیدا نکند. در شرایط کنونی دیگر احمدی‌نژادی وجود ندارد و وی تلاش می‌کند خود را به هر شکل ممکن زنده نگه دارد. به همین دلیل با توهین و بددهنی نسبت به مسئولان و شخصیت‌های سیاسی دست و پا می‌زند تا همچنان در فضای سیاسی کشور زنده بماند.

*بنده به صراحت عنوان می‌کنم که عمده مشکلات امروز کشور نشأت گرفته از دوران مدیریت احمدی‌نژاد است و اگر آن روز با احمدی‌نژاد برخورد قاطع صورت می‌گرفت ما امروز شاهد چنین اظهارات ساختارشکنانه‌ای نبودیم.

نظر شما