شناسهٔ خبر: 27380558 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

محسنی در گفت‌وگو با برنا خبرداد:

تعیین تکلیف پرداخت عوارض از سوی مالکان پلاسکو توسط شهردار

شهردار منطقه 12 گفت: «قرار بر این شده که طبق حقوق مکتبسه کسبه ساکن پلاسکو و براساس متراژ ساختمان گذشته به آنها واحد داده شود. باتوجه به اینکه نقشه مربوط به سازها تاکنون ارائه نشده، تعداد طبقات مشخص نیست.»

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ خبری مبنی بر آغاز گودبرداری پلاسکو بعد از حدود دو سال در رسانه‌ها منتشر شده است. اما در این خبر  از جزییات تصمیم مسوولان برای ساماندهی مالکان گفته نشده است  که برهمین مبنا شهردار منطقه 12 جزییات را به خبرنگار برنا اعلام کرد.

پیمان حسین محسنی - شهردار منطقه 12 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری برنا، در پاسخ به این سوال که آیا مالکان واحدهای پلاسکو بعد از احداث پلاسکو جدید، باید هزینه‌ای پرداخت کنند یا خیر، گفت: «قرار بر این شده که طبق حقوق مکتبسه، کسبه ساکن پلاسکو براساس ساختمان گذشته ساخته شود. باتوجه به اینکه نقشه مربوط به سازها تاکنون ارائه نشده، تعداد طبقات مشخص نیست.  هر متراژ در هر عرصه و اعیانی که موجود بوده در حقوق مکتسبین مالک بنیاد مستضعفین و سرقفلی داران، مجوز از طریق استانداری صورت جلسه شده تا به همان شکل ساختمان قبلی احداث شود.»

شهردار منطقه 12 در ادامه افزود: «درحال حاضر هنوز پروانه صادر نشده است اما بابت صدور پروانه، عوارض محاسبه و در پروانه پلاسکو لحاظ خواهد شد. اگر در خصوص عدم پرداخت یا موارد مشابه دیگر تصمیم گیری انجام شود، (باتوجه به اینکه تصمیم در یک مقیاس بالاتر از منطقه است.) شهردار و شورای شهر باید مصوبه‌ای داشته باشند که این اجازه صادر و اطلاع رسانی شود که عوارضی اخذ شود یا نشود.»

 

نظر شما