شناسهٔ خبر: 27379839 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک مسوول سابق؛

عراق بیشترین زیان را از اقدام ضدایرانی ترامپ می برد

بغداد – ایرنا – رئیس سابق کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق با اشاره به اینکه این کشور در میان سایر کشور ها از تحریم آمریکا علیه ایران بیشترین ضرر را می برد از دولت عراق خواست تا برای مستثنا کردن این کشور از تحریم های ضد ایرانی با واشنگتن مذاکره کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، 'عبدالباری زیباری' در یک گفتگوی رسانه ای افزود: دولت کنونی مشغول مذاکرات تشکیل دولت است و قادر به انجام نقش واسطه برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا نمی باشد، اما می تواند از طرف آمریکایی درخواست کند که از تحریم های اعمال شده علیه ایران، استثنا شود.
وی با اشاره به اینکه تبادلات تجاری میان دو کشور عراق و ایران به دلیل تحریم های ضد ایرانی ضرر دیده و بر بازار عراق تاثیر منفی خواهد گذاشت گفت: دولت عراق باید آمریکا را متقاعد کند که عراق جزو محور خصمانه برای کشور همسایه خود نخواهد بود.
وی افزود: عراق به دلیل حجم بالای مبادلات تجاری با کشور همسایه خود (ایران)، از میان سایر کشور ها بیشترین ضرر را از تحریم های ضد ایرانی آمریکا برده است و باید درست عمل کرده و خود را وارد درگیری های منطقه ای نکند.
پیش تر کارشناسان دیگری نیز هشدار داده اند جنگ اقتصادی که آمریکا علیه قدرت های منطقه ای و بین المللی مانند ایران، روسیه، چین و ترکیه به طور همزمان آغاز کرده به اعتقاد کارشناسان عراقی بیش از این که به این چهار کشورها آسیب برساند، عراق را در مضیقه قرار می دهد.
به گفته آنان در صورت همراهی عراق با این تحریم ها، خود بیشتر از هر کشوری از این اقدامات خصمانه آمریکا متضرر خواهد شد.
العبادی روز دوشنبه در تصحیح سخنانان قبلی خود تاکید کرد که عراق نه به تحریم ها که صرفا به عدم تعامل دلاری با ایران بدلیل انحصار آن در دست آمریکا، پایبند خواهد بود.
سخنان پیشین او مبنی بر پایبندی به تحریم ها، موجی از نگرانی در بازار و نیز اعتراضات سیاسی را موجب شده بود.
خاورم*4*ع ص**380**

نظر شما