شناسهٔ خبر: 27379758 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

توله یوز مصدوم جاده عباس‌آباد تلف شد

- همشهری آنلاین: توله یوز مصدوم جاده عباس‌آباد در استان سمنان شب گذشته به رغم تلاش‌های تیم دامپزشکی سازمان حفاظت محیط زیست تلف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ايرنا، سه‌شنبه هفته گذشته توله یوزپلنگی نر حدود یک و نیم ساله در جاده عباس آباد در استان سمنان بر اثر تصادف با یک وسیله نقلیه مصدوم شد که بعد از انجام عکسبرداری مشخص شد مهره پنجم این حیوان شکسته و قطع نخاع شده و برای این که امید بهبود حیوان از دست نرود مورد عمل جراحی قرار گرفت.

با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته این توله یوز نر، شب گذشته تلف شد و اطلاعات تکمیلی پس از کالبد شکافی اعلام خواهد شد.

روز گذشته سید مجید خرازیان مقدم مدیرکل دفتر حیات وحش و آبزیان آب‌های داخلی سازمان حفاظت محیط با تشریح آخرین وضعیت این توله یوز گفته بود؛ صبح روز چهارشنبه هفته گذشته یوزپلنگ نر آسیب دیده از استان سمنان توسط گروه اعزامی به پارک طبیعت پردیسان منتقل و پس از انجام جراحی در بعد از ظهر همان روز مجددا به محل قرنطینه‌ای که برای همین منظور در سایت نگه‌داری یوز در پارک پردیسان آماده شده بود انتقال یافت.

وی با اشاره به این که حیوان طی سانحه جاده‌ای پیش آمده به طور کامل از محل مهره پنجم کمری دچار قطع نخاع شده بود، افزود: دفع ادرار به صورت دستی و ماساژ و برای تخلیه مدفوع نیز به صورت دستی و در صورت نیاز از طریق تنقیه صورت می‌گرفت و در تمام مراحل سونوگرافی انجام می‌شد.

مقدم در خصوص تغذیه یوز آسیب دیده نیز گفته بود: از نظر تغذیه حیوان تقریبا در وضعیت خوبی قرار داشت و برای سهولت دفع، در گوشت مورد استفاده پارافین تزریق می‌شد.

وی ابراز امیدواری کرده بود که با انجام عملیات فنس‌کشی جاده عباس آباد در استان سمنان که در هفته گذشته از طریق اداره کل حفاظت محیط زیست استان به پیمانکار واگذار شده و هم اکنون در حال انجام است، در صد قابل ملاحظه‌ای از مرگ و میر این گونه ارزشمند در اثر سوانح جاده‌ای در این استان کاهش یابد.

برچسب‌ها:

نظر شما