شناسهٔ خبر: 27379384 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

دادستان کل کشور: مطالبه ما راه اندازی شبکه ملی است

دادستان کل کشور گفت: راه اندازی شبکه ملی یکی از نیازهای ضروری و راهکار مقابله با جرایم در فضای مجازی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در سومین همایش مقابله با جرایم مالی در فضای مجازی افزود: در جامعه امروز آسیب های فراوانی وجود دارد که صرفا بخشی از رسیدگی به این آسیب ها به عهده قوه قضائیه است و سایر نهادهای دیگر هم در حل و کاهش آسیب ها مسئولیت دارند.
وی خطاب به دادستان های حاضر در همایش گفت : امروز دور هم جمع شده ایم تا به راهکارهای پیشگیری از جرایم مالی در فضای مجازی بیندیشیم و لازمه تحقق این مسئله به روز شدن همه ماست تا همه تهدیدها در فضای مجازی را بشناسیم.
منتظری ادامه داد : رهبر معظم انقلاب با طرح مسئله تاسیس شورای عالی فضای مجازی، به دقت مسائل اجتماعی در فضای مجازی رصد می کنند و حتی سال گذشته یک جلسه این شورا در حضور ایشان تشکیل شد و ایشان بسیار به این فضا تسلط داشتند.
وی افزود : مرکز ملی فضای مجازی تشکیل شده و آقای فیروزآبادی تلاش زیادی در این زمینه دارد.
دادستان کل کشور تصریح کرد: این بلایی که تلگرام و اینستاگرام و سایر شبکه های خارجی بر سر ملت آورده ،  نگران کننده است و این در حالی است که ملت ما از نظر آگاهی و هوشیاری در جهان حرف اول را می زنند.
وی گفت: متاسفانه مدیرانی که عزم و تصمیم آنها در شکل گیری شبکه ملی نقش دارد هیچ اراده برای شکل گیری ان ندارند.
دادستان کل کشور ادامه داد: برخی شبکه های مجازی را در کارگروه مصادیق مجرمانه فیلتر می کنیم و در مقابل 6 وزیر نامه می زنند که فیلترینگ برطرف شود.
منتظری افزود: به عنوان کسی که مدعی العموم است نمی گویم شبکه های اجتماعی را ببندند بلکه این اتوبان فضای مجازی را از وجود افراد فاسد پاک کنیم و هر کشوری در این خصوص برای خودش برنامه دارد.
این مقام قضایی ادامه داد : چندین جرم مالی در فضای مجازی در حال بروز است و بنده و همه شما دادستان ها در سراسر کشور تکلیف داریم که با این جرایم و سایر جرایم مقابله کنیم.
وی ادامه داد: در این فضای مجازی رباخواری به عنوان بدترین بلای یک جامعه در جریان است و این بلا آنقدر بد است که در قرآن از ان به عنوان جنگ با خدا یاد شده است.
وی گفت : قمار بازی و کلاهبرداری هایی که در فضای مجازی رخ می دهد زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است که باید برای پیشگیری از این جرایم چاره اندیشی شود.
دادستان کل کشور تصریح کرد: کلاهبرداری در فضای مجازی متاسفانه گسترش پیدا کرده و حتی سرقت هم در فضای مجازی باب شده که همه اینها بلای زندگی مردم است.
منتظری گفت: همه نهادهای مسئول باید برای رسیدگی به آسیب های فضای مجازی کمر همت ببندند.  
دادستان کل کشور افزود : قرار بود تا پایان سال گذشته استفاده از پیام رسان های داخلی کشور محقق شود که انجام نشد و وعده دادند امسال انجام شود که هنوز هم عملیاتی نشده و اعلام کرده اند تا پایان شهریور عملیاتی می شود.
وی تاکید کرد : تحقق شبکه ملی راهکار کاهش جرایم در فضای مجازی است که همه مدیران مرتبط در این زمینه باید تلاش کنند.

نظر شما