شناسهٔ خبر: 27379369 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

دادستان کل کشور : در باز کردن توییتر شریک جرم نمی‌شوم

صاحب‌خبر -

دادستان کل کشور گفت: ۶ وزیر از من خواستند تا برای رفع فیلتر برخی شبکه‌ها جلسه بگذاریم، ولی من نرفتم و قبول نکردم زیرا شریک در جرم خواهم شد.

محمدجعفر منتظری در سومین همایش مقابله با جرایم مالی در فضای مجازی گفت:وقتی بعضی از این شبکه ها را در کارگروه مصادیق مجرمانه می‌بندیم و فیلتر می‌کنیم می‌بینیم بعضی از آقایان صدایشان بلند می‌شود و ۶ وزیر به من نامه می نویسند و می خواهند که جلسه بگذاریم تا رفع فیلتر کنیم که من نرفتم زیرا می بینم در اینجا شریک در جرم خواهم شد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: قرار بود که تا پایان سال گذشته پیام رسان‌های داخلی را راه بیندازیم که نشد و به اول خرداد موکول شد و امروز که ۲۴ مرداد است، هنوز نشده و گفتند ان‌شاءالله تا نیمه شهریور.

وی اضافه کرد: من به عنوان مدعی العموم مطالبه می کنم و ما ذره ای اعتقاد نداریم که شبکه ها را ببندیم و از وکیل و نماینده حرف‌های بی ربط نزنند و شعار ندهند. ما فقط مطالبه‌گر این هستیم که فضای مجازی از آلودگی‌ها نجات یابد و این اتوبان را باید از فساد و عناصر مفسد پاکسازی کرد و این فضای مجازی که به اتوبان باز تعبیر شده است نباید بی کنترل باشد و اگر این کار منطقی انجام نشود به همه عرصه های زندگی لطمه وارد می‌شود.

گفتنی است روز گذشته سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که برای اطلاع رسانی سریع‌تر و آگاهی بخشی بیشتر به خبرنگاران و مردم عزیز به توییتر پیوسته است. این خبر بازتاب زیادی داشت از جمله روزنامه همشهری امروز که تیتر نخست خود را با عنوان « شبکه غیر قانونی بزرگان» به توییتر اختصاص داده است.

نظر شما