شناسهٔ خبر: 27379140 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر ورزش:

اعتبار مازاد برای هم ترازی ورزش زنان و مردان اختصاص می یابد

تهران – ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوان در بازید از اردوی تیم تیراندازی با کمان گفت: وزارت ورزش برای هم تراز کردن و کاهش فاصله حضور زنان و مردان در ورزش اعتبار مازاد در اختیار فدراسیون ها قرار خواهد داد.

صاحب‌خبر -

«ژاله فرامرزیان» در بازدید از آخرین جلسه اردوی تیم ملی تیر اندازی با کمان در کمپ تیم ملی قبل از اعزام به بازیهای آسیایی افزود: اگر در ورزش به خوبی کار کنیم یعنی امکانات و زیر ساخت مناسب شده و استعدادیابی به درستی انجام شود می توانیم با توجه به ظرفیت ورزشکاران و جوانی جمعیت جزو اولین کشور در عرصه ورزش باشیم.
فرامرزیان گفت: امیدوارم تلاش ما برای تامین منابع اعم از منابع انسانی و مالی به گونه ای باشد که فضا برای ورزش بانوان بیش از پیش در کشور فراهم شود؛ زیرا شرایط فعلی در شأن ورزش زنان نیست.
وی در خصوص اینکه وزارت ورزش چه برنامه ای برای افزایش سهم زنان در رقابت های بین المللی مانند بازی های آسیای و المپیک دارد، اظهار داشت: همیشه باید به نیمه پر لیوان نگاه کنیم و نگاه مثبتی داشته باشیم؛ زیرا در حال حاضر با روند فعلی، حضور زنان در بازی آسیایی نسبت به دوره قبلی 50 درصد رشد داشته است. زنان ایران توانسته اند در عرصه های مختلف ورزشی توانمندی های خود را به اثبات برسانند و این روند رو به رشد همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: البته نگاه وزارت ورزش و جوانان به توسعه ورزش در بخش زنان بسیار مثبت است و خوشبختانه «فریبا محمدیان» معاون وزیر در امور بانوان مدیری دقیق و برنامه ریزی دلسوز است و همه این شاخص ها کمک می کند تا شرایط برای حضور زنان در ورزش قهرمانی و همگانی بیش از پیش فراهم شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: برای هم تراز کردن ورزش بانوان و آقایان در سطح کشور، 25 درصد بودجه به فدراسیون هایی که فاصله ورزشکاران این دو قشر زیاد است اختصاص می یابد تا کاستی های آنان نیز برطرف شود. به عبارتی وزارت ورزش اعتباری مازاد در اختیار این فدراسیون ها قرار خواهد داد تا فاصله حضور زنان و مردان در این رشته ها کاهش یابد.
فرامرزیان درباره درخواست ورزشکاران برای ساخت خوابگاه در سایت تیراندازی با کمان عنوان کرد: با توجه به منابع عمرانی وزارت و شرکت توسعه تلاش می‌کنیم در حد مقدور برای برخی فدراسیون‌ها که سایت دارند، اما کمپ ندارند اقدامات عمرانی را انجام دهیم.
وی افزود: پروژه‌هایی مثل تیراندازی با کمان که ۵۰ درصد پیشرفت کرده‌اند جزء اولویت‌های ما هستند، منابع اختصاص یافته و امیدوارم عملیات عمرانی انجام شود. بحث مناقصه الزام‌آور است، برآورد قیمت شده و ما نزدیک یک میلیارد تومان برای کمپ تیر و کمان برآورد کرده‌ایم. سعی می‌کنیم همراه با اعتبارات شرکت توسعه، بخشی از منابع را تأمین کنیم. منابع اولیه جذب شده تا بلافاصله بعد از مناقصه کار عملیاتی را شروع کنیم.
معاون وزیر ورزش در پایان ضمن تشکر از مسوولان فدراسیون و اعضای تیم ملی تیراندازی با کمان، برای ورزشکاران اعزامی این رشته به بازی های آسیایی جاکارتا آرزوی توفیق کرد.
ورزشی** 1828** 2052**1584

نظر شما