شناسهٔ خبر: 27378178 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

سرنگونی 16 پهپاد توسط ارتش روسیه/ تنگ تر شدن حلقه محاصره داعش در بادیه سوریه/ گشودن گذرگاه های انسانی همزمان با نزدیک شدن به نبرد بزرگ ادلب

از اوایل ماه آگوست جاری تا کنون 16 پهپاد که از اراضی تحت کنترل گروه های مسلح غیرقانونی در منطقه کاهش تنش در استان«ادلب» به سمت پایگاه هوایی حمیمیم متعلق به نیرو های هوا و فضای روسیه به پرواز در آمدند، منهدم شدند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور از ابتدای ماه آگوست تا کنون سلسله حملات گروه های مسلح سوری به پایگاه نظامی «حمیمیم» در غرب سوریه را ناکام کرده و 16 پهپاد که توسط این گروه ها به سمت این پایگاه فرستاده شد را سرنگون کردند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای که «الکسی سیگانکوف» مدیر مرکز آشتی روسیه در سوریه شب گذشته صادر کرد، تأکید کرد که از اوایل ماه آگوست جاری تا کنون 16 پهپاد که از اراضی تحت کنترل گروه های مسلح غیرقانونی در منطقه کاهش تنش در استان«ادلب» به سمت پایگاه هوایی حمیمیم متعلق به نیرو های هوا و فضای روسیه به پرواز در آمدند، منهدم شدند.

در این بیانیه آمده است که ضد هوایی های مستقر در پایگاه حمیمیم  شب دوشنبه نیز حمله جدیدی را به این پایگاه دفع و 5پهپاد را سرنگون کردند.

در این بیانیه همچنین  آمده است که از چهارم ماه جاری تا کنون 11 مورد نقض آتش بس در منطقه کاهش تنش در ادلب توسط گروه های مسلح صورت گرفته است و اخیرا این نقض های آتش بس نیز افزایش یافته است به طوری که از 24 جولای تا 2 آگوست 84 بار آتش بس نقض شده است.

مدیر مرکز آشتی روسیه در سوریه از گروه های مسلح غیرقانونی خواست که دست از تحریک برداشته و راه حل مسالمت آمیز را در مناطق تحت سیطره خود در پیش گیرند.

از سوی دیگر، نیروهای ارتش عربی سوریه با همکاری همپیمانان خود حلقه محاصره تروریست ها باقی مانده  داعش   در بادیه «سویداء» را تنگ تر کردند و تعدادی از تروریست ها را از پای در آوردند.

خبرنگار حوزه جنگی  خبرگزاری سانای سوریه در سویداء تأکید کرد: واحد هایی از ارتش عربی سوریه و نیروهای همپیمان همزمان با  تنگ‌تر کردن حلقه محاصره تروریست ها حاضر در تپه های «الصفا» استحکامات و مواضع تروریست ها را در تپه ها هدف قرار دادند.

این خبرنگار افزود : واحدی از ارتش ضربات سهمگینی به مواضع تروریست ها در این منطقه وارد کرد که به انهدام دو خودرو تروریست ها در محور جنوبی غربی تپه ها انجامید.

روز گذشته نیز ارتش سوریه حمله شدید عناصر داعش برای شکست محاصره شان را دفع کرد.

این حمله که به منطقه «الرحبه» در بادیه سویداء صورت گرفت منجر به کشته شدن 10 تروریست و اسارت یکی از آنها شد.

 

گشودن گذرگاه های انسانی همزمان با نزدیک شدن به نبرد بزرگ ادلب

یک منبع نظامی به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت که دولت سوریه روز پنج شنبه گذرگاه «ابوالظهور» در جنوب شرق استان «ادلب» را به منظور عبور غیرنظامیان به سمت مناطق تحت کنترل ارتش سوریه می گشاید.

این منبع گفت که این گذرگاه فردا پنج شنبه به مدت 24 ساعت برای عبور غیرنظامیانی که مایل به خروج از مناطق تحت اشغال گروه های مسلح تروریستی هستند گشوده می شود.

اظهارات این منبع نظامی اشاره به این دارد که نبرد بزرگ  پاک سازی مناطق ادلب از گروه های تروریستی جبهه النصره و داعش و دیگر گروه های مرتبط با آنها به زودی آغاز می شود.

گروه تروریستی«اجناد القوقاز» وابسته به جبهه النصره بر بخش غربی گذرگاه ابوالضهور سیطره دارد و عناصر این گروه و خانواده های شان پیش از آزادی فرودگاه نظامی ابوالضهور و شهرک مجاور آن توسط ارتش در این دو مکان مستقر بودند.

ارتش سوریه همه گذرگاه های ارتباطی میان استان های «حماه» و ادلب را به منظور جلوگیری از خروج هر گونه عنصر مسلحی  به همراه غیرنظامیان از ادلب به سمت مناطق تحت کنترل دولت بسته است.

در همین حال، یک منبع در کمیته آشتی های ملی در ادلب گفت که در صورت آغاز نبرد ادلب به منظور تضمین خروج امن غیرنظامیانی که مایل به خروج از مناطق تحت کنترل گروه های تروریستی هستند، گذرگاه های انسانی توسط نیروهای روسی و سوری گشوده می شود.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، در نشست خبری مشترک با «مولود چاووش‌اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود، در آنکارا گفت: جبهه النصره اقدامات خصمانه‌ای در منطقه کاهش تنش و درگیری در ادلب صورت می‌دهد و ارتش سوریه این حق را دارد که از خود دفاع کند.

وزیر خارجه روسیه افزود: اهالی ادلب باید از گروه‌های تروریستی دوری کنند.

سرگئی لاوروف تاکید کرد: ارتش سوریه حق دارد تروریسم در تمام خاک سوریه را از بین ببرد.

 

انتهای پیام

نظر شما