شناسهٔ خبر: 27376105 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مرکز رسیدگی به امور مساجد | لینک خبر

با اعلام اسامی برتر دوره

سومین مرحله از دوره تخصصی مدیریت مسجد پایان یافت

سومین مرحله از دوره تخصصی مدیریت مسجد، با اعلام اسامی برگزیدگان دوره مدیریت و برنامه ریزی مسجد غروب امروز سه شنبه 23 مردادماه پایان یافت.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، سومین مرحله از دوره تخصصی مدیریت مسجد، با اعلام اسامی برگزیدگان دوره مدیریت و برنامه ریزی مسجد غروب امروز سه شنبه 23 مردادماه پایان یافت.

بنا بر این گزارش سومین مرحله از دوره تخصصی مدیریت مسجد که به ناحیه شهید صدوقی و ناحیه شهید دستغیب اختصاص یافته بود، با سخنرانی حجج اسلام نوری معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد و قرائت بیانیه و اسامی برگزیدگان توسط حجت الاسلام صداقت معاون فرهنگی و اجتماعی این مرکز، پایان یافت.

حجت الاسلام نوری ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت مدیریت و برنامه ریزی در مساجد ناحیه شهید صدوقی و ناحیه شهید دستغیب گفت: این دوره ها بر اساس مساله محوری طراحی شده است و از یکجانبه گویی پرهیز شده به طوری که در این دوره ها، شرکت کنندگان یک مستمع صرف نبودند.

وی افزود: هدف از اجرای دوره های تخصصی مسجد برداشتن گامی موثر در نحوه مدیریت مساجد و مشارکت و همفکری برای آبادانی خانه های خدا بود.

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه گفت: محور اصلی و خط برنامه‌ای بابت مدیریت مسجد، رعایت اصول برنامه ریزی بود. لذا سعی شد تا صرفا یک باب همکاری و تبادل اطلاعات و تجربه بین مرکز و ائمه جماعات باز شود و الا توضیح مسائل مدیریتی در مدت زمان کوتاه امکان پذیر نیست.

وی افزود: در همایش تخصصی مدیریت مسجد سه اصل در نظر گرفته شده است. اصل اول قنای محتوایی دوره بود تا بر دانش و مهارت های ائمه جماعات بیافزاید، دوم نظم در اجرا بود و در اجرای دوره و برگزاری کلاس‌ها نظم سرلوحه کار بود. سومین رکن هم میزبانی کریمانه از ائمه جماعات بود.

حجت الاسلام نوری در ادامه با توضیح این که؛ دوره تخصصی مدیریت مسجد ویژه ائمه جماعات است گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمایشگاه ‌های آتی میزبان امنا و خدام مساجد نیز خواهد بود.

بنا بر این گزارش در پایان این دوره از یازده نفر از ائمه جماعات ناحیه شهید نواب صفوی که کاربرگ‌های مدیریت و برنامه ریزی را به نحو احسن و با احتساب نوآوری در نحوه مدیریت مسجد را پر کرده بودند، تقدیر به عمل آمد.

حجت الاسلام صداقت معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد پس از قرائت بیانیه شورای داوران اسامی برگزیدگان ناحیه شهید نواب صفوی را بدین شرح اعلام کرد:

بر اساس این گزارش، از  103 شرکت کننده در این دوره، 91 کاربرگ از سوی ائمه جماعات شرکت کننده در این دوره، به هیات داوران تحویل داده شد.

وی در ادامه اسامی برگزیدگان را به تفکیک نواحی اعلام کرد و گفت: از ناحیه شهید صدوقی،‌ نفر دهم حجت الاسلام علی عباسی از مسجد علی ابن ابی طالب(ع)، نفر نهم حجت الاسلام عزت الله حیدری از مسجد قمر بنی هاشم(ع)، نفر هشتم حجت الاسلام محسن لطف زاده از مسجد امیرالمومنین (ع)، نفر هفتم حجت الاسلام محمد ممی زاده از مسجد ائمه(ع) ، نفر ششم حجت الاسلام محمد رضا طالب زاده از مسجد امام سجاد (ع)، نفر پنجم حجت‌الاسلام حسین جمال پور از مسجد امیرالمومنین (ع)، نفر چهارم حجت الاسلام محرم شیری از مسجد جوادالائمه، نفر سوم حجت الاسلام سعید آفتابی از مسجد آل طاها(ع)، نفر دوم حجت الاسلام سید ابوالفضل حسینی از مسجد حضرت اباالفضل (ع) ، نفر اول از ناحیه شهید صدوقی حجت الاسلام ناصر نقی پور از مسجد علی ابن موسی الرضا (ع).

صداقت در ادامه اسامی برگزیدگان ناحیه شهید دستغیب را بدین شرح اعلام کرد: نفر دهم حجت الاسلام صادق نصیری از مسجد صاحب الزمان (عج)، نفر نهم حجت‌الاسلام میثم اکبری از مسجد امام رضا (ع)، نفر هشتم حجت الاسلام مجتبی اکبری از مسجد ولیعصر (عج)، نفر هفتم حجت الاسلام مهدی پور فرخ از مسجد میثم تمار، نفرات ششم حجج اسلام محمد زمانی شاهبلاغی از مسجد امام حسین (ع) و حجت الاسلام مصطفی عشرتی از مسجد امیرالمومنین (ع)، نفر پنجم حجت الاسلام محمد مهدی زرگر از مسجد رسول اکرم (ص)، نفر چهارم حجت الاسلام یعقوب صفی یاری از مسجد حسین ابن علی (ع)، نفر سوم حجت الاسلام سید بهنام میرزا پور از مسجد صاحب الزمان (عج)، نفر دوم حجت الاسلام مهدی رضاییان از مسجد قائم (عج) ، نفر اول حجت الاسلام سید حسین موسوی از مسجد موسی ابن جعفر (ع).

گزارش تصویری اختتامیه این دوره از همایش را در آلبوم زیر مشاهده فرمایید

نظر شما