شناسهٔ خبر: 27376025 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نخستین جشنواره ملی داستان ترکی رضوی برگزیدگان خود را شناخت

به گزارش ایرنا در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی داستان نویسی رضوی به زبان ترکی که شامگاه سه شنبه با حضور چهره های فرهنگی در فرهنگسرای امام خمینی (ره) شهر

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی داستان نویسی رضوی به زبان ترکی که شامگاه سه شنبه با حضور چهره های فرهنگی در فرهنگسرای امام خمینی (ره) شهر زنجان برگزار شد، آثار و نفرات برگزیده جشنواره در 2 رده سنی زیر 30 سال و بالای 30 سال و در سه بخش داستان بلند، داستان کوتاه و داستانک( داستان کوتاه کوتاه) معرفی شدند.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و دبیر نخستین جشنواره ملی داستان نویسی رضوی به زبان ترکی، 173 اثر از 10 استان کشور به نخستین جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی ارسال شد.
فاطمه کرباسی اظهار داشت: در مجموع 109نفر از استان های زنجان، البرز، خراسان رضوی، تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، همدان، سمنان و قم در نخستین جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی شرکت کردند.
به گزارش ایرنا بر اساس آرای هیأت داوران در رده سنی زیر 30 سال و در بخش داستانک (داستان کوتاه کوتاه)، سیده فاطمه موسوی و علی احمدی از استان زنجان به طور مشترک رتبه نخست را کسب کردند و سهیل صفری و مجتبی حسنی از زنجان رتبه مشترک دوم، و زهرا ناصران از آذربایجان شرقی و سما صفری از زنجان نیز رتبه سوم مشترک را به دست آوردند.
در رده سنی زیر 30 سال و در بخش داستان کوتاه، شیوا محمدی از زنجان حایز رتبه نخست شد و حمید اسدی و علیرضا قاسمی از زنجان به طور مشترک به عنوان نفرات دوم و الهه رفیعی از زنجان و ائل آی طاهری از آذربایجان غربی به طور مشترک به عنوان نفرات سوم معرفی شدند.
در رده سنی زیر 30 سال و در بخش داستان بلند، آثار ندا صمدی، فاطمه کتابی و علی امامی از استان زنجان شایسته تقدیر معرفی شد.
در رده سنی بالای 30 سال و در بخش داستانک (داستان کوتاه کوتاه)، صمد ملکی و بهرام صفری از زنجان به طور مشترک در جایگاه نخست ایستادند و سعید قاسمی و مهدی ریاحی از زنجان به طور مشترک به عنوان نفرات دوم و بهناز صادق پناه از استان البرز و محمود رفیعی از زنجان به طور مشترک به عنوان نفرات سوم معرفی شدند.
در رده سنی بالای 30 سال و در بخش داستان کوتاه، سید محمود مهدوی از اردبیل حایز رتبه نخست شد و لیلی کرامتی از ازدبیل و مصطفی صمدیان از قم به طور مشترک رتبه دوم و نوید ظریف کریمی از استان خراسان رضوی و حمیدرضا بازرگانی از زنجان به طور مشترک رتبه سوم را به دست آوردند.
در رده سنی بالای 30 سال و در بخش داستان بلند، آثار ابراهیم حبیبی، معصومه خداکرمی و آراسته محمدی از استان زنجان شایسته تقدیر معرفی شد.
گفتنی است پیش از این، استان زنجان از همایش 'علمی پژوهشی کرامت رضوی' از برنامه های جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) میزبانی می کرد که امسال با تغییرات انجام شده بنا شد تا نخستین جشنواره ملی داستان ‌نویسی رضوی به زبان ترکی در این استان برگزار شود.
3088/6085
انتهای پیام

نظر شما