شناسهٔ خبر: 27375546 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ماجرای عجیب کشف ۴ لکسوس سرقت شده از ایتالیا، روسیه و سوئد در تهران! +تصاویر

۴ لکسوسی که در کشورهای ایتالیا، سوئد و روسیه اعلام سرقت شده و پس از ترخیص از گمرکات وارد ایران شده بودند، شناسایی شدند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پلیس آگاهی تهران موفق شد 4 دستگاه خودروی لکسوس را که پس از اعلام سرقت در 3 کشور اروپایی وارد ایران شده بودند را شناسایی و توقیف کند.

بر اساس این گزارش این 4 خودروی لکسوس که در کشورهای سوئد، روسیه و ایتالیا اعلام سرقت شده بودند، پس از ترخیص از گمرکات کشور و در هنگام شماره‌گذاری شناسایی شد و در تحقیقات تکمیلی دو متهم این پرونده که اقدام به ترخیص خودرو از گمرک کرده بودند دستگیر شدند.

ماجرای عجیب کشف ۴ لکسوس سرقت شده از ایتالیا، روسیه و سوئد در پایتخت!+ تصاویر

در بررسی‌های پلیسی و زمانی که کارشناسان شماره‌گذاری پلیس متوجه دستکاری شماره شاسی خودروها شدند، موضوع را به پلیس آگاهی گزارش داده و در تحقیقات تکمیلی و پس از مشخص شده شماره اصلی شاسی خودروها، ماموران پلیس آگاهی پایتخت با استعلام از پلیس بین‌الملل (اینترپل) متوجه شدند که 2 دستگاه از این خودروها در کشور ایتالیا، یک دستگاه در کشور سوئد و یک دستگاه در کشور روسیه سابقه اعلام سرقت داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات دستگیری واردکننده خودروهای لوکس به روایت شریعتمداری

پس از دستگیری این افراد مشخص می‌شود که این خودروهای گرانقیمت توسط مالکانشان تحت پوشش بیمه قرار گرفته بودند و اعضای خارجی این باند با همدستی مالکان این خودروها اقدام به از کار انداختن «جی‌پی‌اس‌»های نصب شده داخل خودروها کرده و پس از یک سناریوی ساختگی سرقت، اعلام سرقت کرده و از بیمه، خسارت خودروها را گرفته و با انتقال پنهانی خودروها به مرزهای آذربایجان، قزاقستان و ایران، با تغییر شماره شاسی و شماره موتور این خودروها، اقدام به وارد کردن خودروهای مذکور به این کشورها کرده و پس از شماره‌گذاری بر اساس شماره‌های موتور و شاسی جعلی، این خودروها را به فروش می‌رساندند.

یکی از مسئولان پلیس آگاهی پایتخت با تایید این خبر در تشریح جزئیات بیشتری از شگرد این باند گفت: این افراد با همدستی فردی در کمپانی تویوتا، لیست شماره‌های شاسی و موتور خودروهایی که به کشورهای دیگر ارسال می‌شود را در اختیار داشتند و با جعل شماره‌های اصلی خودروهای مسروقه، اقدام به وارد کردن این خودروها به کشور کرده بودند.

ماجرای عجیب کشف ۴ لکسوس سرقت شده از ایتالیا، روسیه و سوئد در پایتخت!+ تصاویر

وی با بیان اینکه احتمالاً مواردی از این دست در کشورهای دیگر نیز اتفاق افتاده است گفت: در حال حاضر 2 متهم دستگیر شده که به عنوان ترخیص کار، خودروهای مذکور را از گمرک ترخیص کرده‌اند در زندان به سر می‌برند.

به گفته وی این نخستین پرونده‌ای است که کلاهبرداران و سارقان به این شیوه و شگرد اقدام به وارد کردن خودروهای اینچنینی به ایران کرده بودند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

جزئیات کشف ۴ لکسوس سرقت شده از «ایتالیا، روسیه و سوئد» در تهران + عکس

برچسب‌ها:

نظر شما