شناسهٔ خبر: 27375153 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کارگروه مبارزه با احتکار و اختفای کالا در استان مرکزی تشکیل شد

R41371/P1357/S6,73/CT11

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: کارگروه مبارزه با احتکار و اختفای کالا در استان مرکزی تشکیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدرضا حاجی‌پور شامگاه سه‌شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران اتاق بازرگانی اراک اظهار داشت: از زمانی که در مجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت به دنبال ایجاد ارتباط و تعاومل موثر با بخش خصوصی بودیم تلاش ما بر این بود که بخش خصوصی را به عنوان بازوان توانمند بخش دولت در کنار خود داشته باشیم که این تعامل و هماهنگی در استان زبان‌زد قرار گرفته است.

وی افزود: در این شرایط اقتصادی که بخش خصوصی با تلاطم‌ها و التهابات گسترده‌ای در حوزه تحریم‌ها قرار دارد بخش خصوصی به عنوان افسران و جهادگران حوزه جنگ اقتصادی هستند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: تلاش‌های زیادی در وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای تامین ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی برای بحث مواد اولیه و ورود ماشین‌آلات مورد نیاز در کارخانجات انجام شده و در صورتی که همه دست به دست هم دهند تلاش‌های مستمری را شاهد هستیم.

حاجی‌پور بیان کرد: موضوع کارگروه احتکار و اختفا و عدم عرضه مواد اولیه که گاهی در جامعه شاهد آن هستیم در برخی انبارها این مسایل رخ داده که در خواست ما این است که به شکل شبانه‌روزی بازرسی انجام شود که با توجه به شرایط حاکم همدلی بیشتر را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: در رابطه با ارز ثانویه نامه‌های تنظیم و به وزیر ارسال شده و مطمئنا مابه‌تفاوت نرخ ارزی که در مصوب هیئت دولت است مقداری مشکلات واحدهای تولیدی را دو برابر می‌کند که پیگیری لازم در این راستا انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی عنوان کرد: در این شرایط بد اقتصادی شرکت رامک خودرو در مجموعه منطقه ویژه اقتصادی شهر صنعتی کاوه خودروسازی را دنبال می‌‌کند که مجوزهای لازم هم صادر شده است.

حاجی‌پور خاطرنشان کرد: در حاضر نیاز به تقویت و تزریق امید در جامعه داریم اگر همه تلاش کنیم این امید را القا کنیم می‌توانیم شاهد هم‌افزایی باشیم زیرا ناامیدی بدترین آفت برای یک جامعه است.

انتهای پیام/ح

نظر شما