شناسهٔ خبر: 27375099 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

6 هزار مزاحمت تلفنی در 115 استان مرکزی ثبت شد

اراک - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی گفت: 143 هزار تماس تلفنی امسال با اورژانس 115 این استان انجام شده که 6 هزار مورد آن مزاحمت بوده است.

صاحب‌خبر -

« پریا بهرامی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 1000 تماس تلفنی به طور میانگین در روز با اورژانس 115 این استان گرفته می شود که 50 مورد آن مزاحمت است.
وی اظهار داشت: با استفاده از سیستم ضبط مکالمات و همکاری با مراجع قضایی، افراد مزاحم احظار و تعهد کتبی از آنان اخذ می شود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی گفت: مزاحمت های تلفنی بیشتر توسط خطوط همراه اعتباری و باجه های تلفن عمومی انجام می شود.
بهرامی افزود: فرهنگ سازی و افزایش آگاهی و اطلاعات به ویژه کودکان و نوجوانان عاملی مهم و اثرگذار در کاهش شمار مزاحمت ها و ارائه خدمات بهتر به گروه های هدف است.
وی در ادامه گفت: میانگین زمان رسیدن گروه امداد 115 به محل حادثه در شهر 9 دقیقه است که در اراک این زمان درهشت دقیقه و 50 ثانیه به ثبت رسیده است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی گفت: در حوادث جاده ای حداقل زمان رسیدن نیروهای اورژانس 15 دقیقه است که در استان مرکزی 12 دقیقه و 53 ثانیه ثبت شده است.
بهرامی افزود: خدمات درمانی در عملیات امدادرسانی به حادثه دیدگان توسط اورژانس 115 رایگان است و امسال در پی 23 هزار تماس امداد رسانی و هفت هزار تماس مشاوره ارایه شده است.
وی اظهار داشت: کمبود نیرو و آمبولانس از نیازهای مرکز فوریت های پزشکی استان است که با تامین نیازها خدمات مطلوب تر ارایه خواهد شد.
15 پایگاه امداد 115 در استان مرکزی دایر است.
6991/6013/

نظر شما