شناسهٔ خبر: 27374968 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سید حسن نصرالله:

احدی حاضر به پذیرش مسئولیت امضای معامله قرن نیست/آرزوی دشمن برای سرنگونی ایران محقق نمی شود

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه امروز آرزوی بزرگ اسرائیل انجام «معامله قرن» است تا قدس به عنوان پایتخت این رژیم رسمیت پیدا کند، گفت: امروز هیچ شخصیت یا گروه فلسطینی وجود ندارد که حاضر به پذیرش مسئولیت امضای معامله قرن باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت دوازدهمین سالگرد پیروزی در جنگ 33 روزه از همه گروهها، جریانها، دستگاه اطلاعاتی، ارتش و روسای جمهور لبنان که مقاومت را حمایت کردند، تشکر کرد و گفت تشکری خاص هم از جمهوری اسلامی ایران و سوریه دارم که مقاومت را مورد حمایت قرار دادند. همانگونه که در جنگ 33 روزه پیروز شدیم به زودی از جنگی که علیه منطقه ایجاد شده است نيز پیروز و سربلند خارج خواهیم شد.

 

دبیرکل حزب الله گفت: آنچه که از هفت سال قبل در منطقه رخ داده است جنگ 33 روزه دیگری است که همان اهداف جنگ 33 روزه سال 2006 را دنبال می کند.

 

وی با اشاره به اینکه هدف جنگ 33 روزه محقق کردن اهداف آمریکا در منطقه و سیطره این کشور بر منطقه بود، گفت: با شکست رژیم صهیونیستی در جنگ، این طرح هم شکست خورد. طرح آمریکا برای منطقه با پیروزی ما در جنگ 33 روزه و پیروزی مقاومت در غزه و مقاومت و پایداری ایران و سوریه ناکام ماند. این تحولات، باعث نیرو و قدرت گرفتن مقاومت در منطقه شده است.

 

نصرالله ادامه داد: در مرحله جدید توطئه ها بعد از جنگ 2006 منطقه وارد جنگ دیگری شد تا از این طریق اهداف آمریکا برآورده شود و اسرائیل بر منطقه مسلط گردد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه امروز حزب الله از ارتش اسرائیل قوی تر است، گفت: ما بیش از هر زمان دیگر به وعده پیروزی ایمان داریم. اگر در سال 2006 حزب الله شکست می خورد سوریه با هدف سرنگونی، به محاصره در می آمد. اسرائیل در جنگ سوریه مشارکت کرد و به حمایت از گروههای مسلح پرداخت. این رژیم در سوریه آرزوی های زیادی داشت از جمله اینکه ارتش سوریه را نابود و دمشق را مجبور به واگذاری جولان کند.

 

­سید حسن نصرالله با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل انتظار داشتند که غزه با جنگ و محاصره سر تسلیم فرود آورد اما علیرغم اینکه فلسطینیان در جهان تنها بودند اینگونه نشد، ادامه داد: امروز آرزوی بزرگ اسرائیل انجام «معامله قرن» است تا قدس به عنوان پایتخت این رژیم رسمیت پیدا کند. معامله قرن را ترامپ با همه غرور و جاه طلبی مطرح کرد اما ناکام خواهد ماند. امروز هیچ شخصیت یا گروه فلسطینی وجود ندارد که حاضر به پذیرش مسئولیت امضای معامله قرن باشد.


وی با اشاره به اینکه مقاومت عراق، سوریه و یمن معادلات منطقه را تغییر داد و باعث ناکام ماندن معامله قرن شد، تصریح کرد: عامل دیگر ناکامی معامله قرن شکست محور سعودی در منطقه بود. قتل عام مردم یمن نشانه شکست بزرگ محور سعودی در منطقه است. امروز عربستان با بسیاری از کشورهای جهان دچار مشکل شده است.

 

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل تنها راه باقی مانده برای خود را تحریم ایران می دانند، افزود: جنگ علیه ایران از طریق جنگ اقتصادی و ایجاد ناآرامی داخلی صورت می گیرد زیرا مقابله مستقیم نظامی با ایران موفقیتی در پی نخواهد داشت. امروز ایران از هر زمان دیگری قوی تر است و مقتدرترین کشور منطقه محسوب می شود و دارای نظامی قوی، مستحکم و باثبات است. آرزوی سرنگونی نظام ایران و تغییر رفتار آن با محاصره و تحریم این کشور محقق نخواهد شد.

­

سید حسن نصرالله افزود: تحریم هایی که علیه ایران و حزب الله به اجرا درآمده است بی تاثیر نیست اما از قدرت و تاثیر ما نمی کاهد. آنچه علیه ایران انجام شده نتیجه ای جز قدرت گرفتن ایران نداشته و تحریم ها از عزم و اراده و اقتدار این کشور نمی کاهد.

 

دبیرکل حزب الله با اشاره یه اینکه هدف ما کاستن یا از بین بردن فساد در لبنان است، گفت: برای این کار برنامه ای مشخص داریم و قصد نداریم با این اقدام کسی یا جریانی را هدف قرار دهیم. همان گونه که در مقاومت با متحدانمان همکاری داشتیم در مبارزه با فساد هم همان گونه عمل خواهیم کرد. حزب الله و جنبش امل تصمیمی تاریخی برای مقاومت و پایداری و عبور از مشکلات اتخاذ کردند. درگیری های سیاسی،متهم کردن دیگران و لجن پراکنی کمکی به توسعه لبنان و افزایش خدمات به مردم نمی کند.

نظر شما